ائتلاف حملات خود را بر تأسیسات نظامی در صنعا متمرکز می کند

متصاعد شدن دود از مقر نظامی متعلق به حوثی ها در صنعا پس از بمباران شدن توسط نیروهای ائتلاف – عکس از رویترز

متصاعد شدن دود از مقر نظامی متعلق به حوثی ها در صنعا پس از بمباران شدن توسط نیروهای ائتلاف – عکس از رویترز

در حالی که روز گذشته برخی منابع غربی خبر داده بودند که طرف های مختلف یمنی رفتن به ژنو برای انجام گفتگو با نظارت سازمان ملل را قبول کرده اند، برخی منابع سیاسی یمنی در صنعا برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که حوثی ها به اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن وعده دادند که قطعنامه های بین المللی به خصوص قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل که بر عقب نشینی حوثی ها و مبارزان وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن از شهرهای یمن تأکید دارند، را به اجرا در آورند. این منابع توضیح دادند حوثی ها که هفته گذشته به ولد الشیخ احمد در صنعا دیدار کرده بودند تأکید کردند که برای عقب نشینی از عدن، بزرگ ترین شهر جنوبی یمن و برخی از مناطق دیگر، به عنوان آغازی برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ آمادگی دارند.

این منابع اشاره داشتند که فرستاده سازمان ملل ضمانت هایی برای اجرای قطعنامه های بین المللی نگرفته است، و در صورت برگزاری نشست ژنو با مشارکت طرف های یمنی، تنها وعده عقب نشینی از عدن را گرفت.

و در حالی که شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن جلسه ای غیر علنی در نیویورک برگزار کرد، ائتلاف عربی حمله به پایگاه های نظامی شبه نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به رئیس جمهور سابق ادامه داد و بر هدف قرار دادن تأسیسات نظامی در صنعا تمرکز کرد.