العالم شبکه ای ماهواره‌ای به زبان عربی است که مرکز آن در تهران قرار دارد - عکس از وبسایت شبکه پرس تی وی

العالم شبکه ای ماهواره‌ای به زبان عربی است که مرکز آن در تهران قرار دارد – عکس از وبسایت شبکه پرس تی وی

نیروهای امنیتی مصر روز شنبه با حمله به دفتر شبکه خبری العالم در شهر قاهره، احمد السیوفی، رئیس دفتر شبکه را بازداشت و برخی تجهیزات و دستگاه‌های موجود در این دفتر را نیز توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه العالم، نیروهای امنیتی مصر تاکنون درباره این اقدام خود توضیحی ارائه نکرده‌اند.

در تماس تلفنی شبکه العالم با احمد السیوفی، وی تصریح کرده است که فعلا در بازداشت موقت به سر می‌برد و قرار است به اتهام فعالیت بدون مجوز به دادسرا فرستاده شود.

به گفته العالم، دفتر این شبکه در قاهره در دوران حسنی مبارک هم بارها مورد تعرض قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز یکی از منابع امنیتی مصری، خبر حمله به دفتر شبکه العالم را تأیید کرده و گفته است که علت این اقدام نداشتن مجوز فعالیت در مصر از سوی شبکه العالم است.

این در حالی است که شبکه العالم اعلام کرده است حدود یک ماه قبل درخواست خود را برای اخذ مجوز فعالیت ارائه کرده و این درخواست با موافقت روبرو شده است.

نیروهای امنیتی مصر در پی تحولات سیاسی اخیر در این کشور به بعضی از دیگر شبکه های ماهواره ای نیز حمله کرده اند. پیشتر در شب برکناری محمد مرسی، شبکه ”الجزیره مصر” که متعلق به شبکه ماهواره‌ای قطری الجزیره است در هنگام اجرای زنده نمایش مورد حمله قرار گرفت و پخش برنامه‌های آن متوقف شد.

وزارت خارجه و دیگر مقامات مصر اخیرا چند بار از اظهارات مقام‌های ایرانی و بیانیه های نهادهای این کشور درباره تحولات مصر انتقاد کرده‌ اند.

مقام های مصری روز پنجشنبه گذشته انتقاد ایران از ارتش آن کشور را در برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در هفته پیش “دخالت غیر قابل قبول” ایران در امور داخلی خود خوانده اند.

وزارت خارجه ایران اواسط تیرماه در بیانیه ای اعلام کرده بود، “جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در مصر را با دقت پیگیری می نماید و ضمن ابراز نگرانی از درگیری های مصری – مصری در این کشور که جامعه را به خشونت سوق داده، وحدت ملی و انسجام داخلی کشور را خدشه دار ساخته و موجبات خشنودی دشمنان مصر را فراهم می سازد بر ضرورت پایبندی جدی به روند دموکراتیک و استفاده از لوازم و ابزارهای تحقق دموکراسی تاکید می نماید.”

همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران، برکناری مرسی توسط ارتش مصر پس از تظاهرات وسیع علیه وی را مایۀ نگرانی خوانده و اعلام کرده بود که “دستهای خارجی” در برکناری مرسی در کار بوده است.