فرد مهاجم پیش از کشته شدن به دست نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی کرد

وزارت کشور عربستان سعودی

وزارت کشور عربستان سعودی

«الشرق الأوسط» از منابع امنیتی اطلاع یافت که مقامات عربستان سعودی موفق شدند یک حمله تروریستی به مسجدی در القطیف، در شرق این کشور را خنثی کرده و یکی از مهاجمان را کشته و دیگری را مجروح کردند.

این منابع روز گذشته ضمن تماسی تلفنی توضیح دادند ، پس از آن که اهالی به دستگاه های امنیتی اطلاع دادند که مجموعه ای از افرادی که از ساکنان منطقه نیستند در حال تردد در مکان هستند، گشت های امنیتی مجموعه ای از افراد را در محله المصطفی در شهرک ام الحمام در القطیف دنبال کردند، و هنگامی که محاصره شدند یکی از مهاجمان شروع به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی کرد که با او مقابله به مثل شد و فرد مهاجم در نزدیکی یک قهوه خانه در محله ام الحمام کشته شد.

منابع همچنین گفتند که سرویس های امنیتی موفق شدند یک شخص دیگر را تعقیب کنند و او را پس از تیراندازی دستگیر کردند.

پیش بینی می شود وزارت کشور عربستان سعودی درباره این عملیات بیانیه ای صادر کند.

منابع اشاره کردند که مهاجمان قصد داشتند یک عملیات تروریستی انجام دهند اما نهادهای امنیتی فوراً با آن ها مقابله کردند و جلوی اجرای عملیات تروریستی آن ها را گرفتند. دستگاه های امنیتی احتمال می دهند مهاجمان به سازمان تروریستی داعش وابسته باشند.

منابع ذکر کردند که نهادهای امنیتی هفته گذشته از امامان مساجد خواستند در صورت مشاهده  افراد مشکوک ، به گشت های امنیتی در القطیف خبر دهند تا نیروهای امنیتی تحقیقات خود را آغاز کنند و در صورت مشکوک شدن آن ها را دستگیر کنند.

منطقه القطیف شاهد چندین عملیات تروریستی بود که مساجد، و همچنین نیروهای امنیتی را هنگام انجام وظایف امنیتی خود هدف قرار داد، و آخرین آن ها به شهادت رسیدن یکی از نیروهای امنیتی در مرکز پلیس شهر القطیف در هفته گذشته بود.