عبد السلام مجروح دستگیر شد و اثر انگشت تعقیب او را تسهیل کرد

صلاح عبد السلام، متهم اول حملات ماه نوامبر در پاریس

صلاح عبد السلام، متهم اول حملات ماه نوامبر در پاریس

پس از چند ماه تعقیب، پلیس بلژیک روز گذشته صلاح عبد السلام، متهم اول حملات ماه نوامبر (آبان ماه) گذشته در پاریس، که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت را دستگیر کرد. عبد السلام طی یک حمله امنیتی در محله مولنبیک بروکسل دستگیر شد. منابع امنیتی تأکید کردند که عبد السلام طی عملیات دستگیری از ناحیه ساق پا تیر خورد، و یک شخص دیگر که همراهش بود نیز دستگیر شد اما منابع هویت نفر دوم را فاش نکردند.

روند تعقیب عبد السلام پس از پیدا شدن اثر انگشت او در آپارتمانی صورت گرفت که پلیس بروکسل سه شنبه گذشته آن را بازرسی کرد.

چند دقیقه پس از اعلام پلیس فرانسه درباره دستگیری متهم در محله مولنبیک در بروکسل، که بسیاری از عناصر سازمان داعش که در حملات پاریس شرکت داشتند در آن جا زندگی می کنند،  تئو فرانکن وزیر مهاجرت بلژیک درباره دستگیری عبد السلام در توییتی در «توییتر» اعلام کرد: «او را دستگیر کردیم».

صلاح عبد السلام ۲۶ ساله و یک فرانسوی ، مراکشی تبار و سابقه دار است و در مولنبیک زندگی می کرد. او تفکر افراطی را دنبال کرد و گمان می رود لا اقل در حملات پاریس نقشی تدارکاتی داشته است و نزدیکانش او را به صورت قاچاق از فرانسه خارج کردند.

دفتر تحقیقات بلژیک گفت: « برنامه ریزی شده بود که عملیات امنیتی روز شنبه (امروز) انجام شود، اما رسیدن گزارش هایی در خصوص رفع اثر انگشت در آپارتمانی که چند روز پیش در فوریه در جنوب بروکسل بازرسی شده بود، علت این حرکت سریع بود».

در حالی که نهادهای رسمی و مردمی در بلژیک از خبر اعلام دستگیری متهم اول حملات پاریس استقبال کردند، شارل میشل نخست وزیر بلژیک، در «توییتر» عکسی را منتشر کرد که وی را در کنار فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و دیگر مقامات اروپایی نشان می دهد. میشل در توییت خود نوشت که با دوست خود اولاند، طی حضورشان در بروکسل در حاشیه نشست اروپایی ویژه موضوع مهاجرت، خبرهای حمله امنیتی در مولنبیک را دنبال می کرد.