پترو لجیستیک: صادرات نفت ایران پس از کاهش شدید در دسامبر احتمالاً با مشکل مواجه می‌شود

شرکت پترو لجیستیک که ناظر بر عرضه صادرات نفت ایران است عنوان کرد صادرات نفت ایران بعد از کاهش فراوان در دسامبر ممکن است در سایهٔ احتمال فشار بیشتر واشنگتن بر معافیت‌های تحریمی برای بهبود شرایط خود با سختی‌هایی مواجه شود.
به گزارش الشرق الاوسط، این شرکت که مقر آن در ژنو است در پایگاه الکترونیکی خود نوشت که صادرات نفت خام ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا در دسامبر نسبت به نوامبر به شدت کاهش پیدا کرد، به طوری که میزان آن به روزانه کم‌تر از یک میلیون بشکه رسید.
این در حالی است که برای تقویت صادرات به موجب معافیت‌ها برخی از مشتری‌ها فرصت‌های خرید دارند اما به اذعان پترو لجیستیک این معافیت‌ها در ماه می سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد و آمریکا اعلام کرد که سیستمی دقیق‌تر برای معافیت‌ها پیاده خواهد کرد.
این شرکت افزود: شاید مشتری‌ها تمایل نداشته باشند در این مدت باقی مانده با اینکه مجاز هستند، با تکیه بر منابع ایرانی ریسک کنند.
این شرکت ادامه داد: بعد از تلاش‌های بسیار جهت پیدا کردن منابع جایگزین برای محموله های نفتی ایران شاید مشتری‌ها تمایل نداشته باشند از این اقدامات و تلاش‌ها کناره‌گیری کنند.
از زمان اجرای تحریم‌ها وضعیت محموله های نفتی ایران مبهم است به همین خاطر احتمالات زیادی در خصوص میزان نفتی که این کشور وارد بازار جهانی می‌کند، به وجود آمده‌است.
شرکت کپلر نیز که ناظر صادرات نفت ایران است میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی را در دسامبر گذشته روزانه ۱٫۳۵ بشکه برآورد کرد.