عربستان سعودی مجدداً از طرف های یمنی دعوت می کند به ابتکار خلیج و برون رفت گفتگوی ملی پایبند باشند

 پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در جلسه شورای وزیران – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در جلسه شورای وزیران – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

عربستان سعودی روز گذشته مجدداً از تمامی طرف های بحران یمن خواست به ابتکار عمل کشورهای شورای همکاری خلیج و مکانیسم اجرایی آن، و برون رفت های گفتگوی ملی، و قطعنامه های سازمان ملل مرتبط با بحران از جمله قطعنامه ۲۲۱۶، پایبند باشند.

شورای وزیران عربستان سعودی در جلسه ای که روز گذشته به ریاست ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور در جده برگزار کرد، به بیانیه صادره از سفیران ۱۸ کشور حامی یمن و نگرانی آن ها از اقدامات یکجانبه و خلاف قانون اساسی که برخی از اعضای حزب کنگره عمومی خلق و حوثی و ها و  حامیان آنها در صنعا انجام دادند اشاره کرد.

در همین راستا، یکی از مسؤلان مالی یمنی به «الشرق الأوسط» گفت، دولت این کشور تحرکاتی را برای ایجاد یک بانک مرکزی موازی آغاز کرده است. این در حالی است که سه استان آزاد شده در یمن تصمیم گرفتند بانک مرکزی در صنعا را به طور واقعی تحریم کنند.

این مسؤل که نخواست نامش فاش شود گفت اقداماتی برای بررسی گزینه جایگزین برای «راه های مناسب» در حال انجام است.

استان «المهره» (در دورترین نقطه در شرق یمن) روز گذشته اعلام کرد با بانک مرکزی یمن کار نخواهد کرد. این در حالی است که استان های مأرب و عدن نیز همین روال را طی می کنند. این مسؤل مالی گفت به زودی بسیاری از استان ها همین روند را آغاز خواهند کرد.