برای بحث و بررسی مسائل منطقه ای و بستن قرار دادهای مشترک

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، صبح امروز در رأس هیئتی رسمی و عالی رتبه به پاریس می رسد. این هیئت وزیر خارجه و وزیر تجارت و همچنین دیگر وزرا و مقامات و مشاوران را در بر می گیرد. به طوری که برنامه پر مشغله ای از جلسات مهم در این سفر تدارک دیده شده است که مهم ترین آن ها دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در بعد از ظهر فردا می باشد.

منابع دیپلماتیک فرانسوی به «الشرق الأوسط» گفتند: «انتظار می رود پیش از جلسه اولاند و شاهزاده محمد بن سلمان، و یا پس از جلسه، مجموعه ای از قراردادها در کاخ الیزه به امضا برسد». به احتمال زیاد این قرادادها در زمینه سرمایه گذاری، هسته ای غیر نظامی، حمل و نقل و همکاری در بخش دریایی خواهد بود. همچنین بنا به گفته منابع، انتظار می رود بخش اصلی مذاکرات بین رئیس جمهور فرانسه و جانشین ولیعهد، بر مسائل منطقه ای از سوریه و عراق و یمن، و تلاش های فرانسه برای از سر گیری دوباره مذاکرات صلح متمرکز شود.

شاهزاده محمد بن سلمان همچنین به عنوان وزیر دفاع با جان اف لو دریان همتای فرانسوی خود دیدار خواهد کرد تا درباره پرنده های دفاعی و همکاری نظامی بین طرفین، از جمله توافق سه جانبه عربستان فرانسه و لبنان، که ویژه پیاده سازی اهدای عربستان سعودی (به ارزش ۳ میلیارد دلار) برای مسلح کردن ارتش لبنان است، بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.