آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان هنگام خروج از جلسه ای که کشور وی را از ورشکستگی نجات داد – عکس از آسوشیتد پرس

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان هنگام خروج از جلسه ای که کشور وی را از ورشکستگی نجات داد – عکس از آسوشیتد پرس

پس از سخنان دونالد تاسک رئیس پارلمان اروپا سهام اروپا در آغاز معاملات روز گذشته (دوشنبه)، بالا رفت. تاسک گفت که سران منطقه یورو پس از مذاکرات در بروکسل که تمام شب ادامه داشت به اتفاق آرا تصمیم گرفتند برای نجات یونان به این کشور وام دهند.

پارلمان یونان آماده تصویب قطعنامه چند بندی درباره یک طرح جدید می شود. این قطعنامه شامل برنامه سوم نجات کشور خواهد بود که پس از مارتن مذاکرات با وام دهندگان به آن دست یافتند.

پس از آماده کردن پیش نویس قانونی که به عنوان «قانون فوری» به پارلمان ارائه خواهد شد، این پیش نویس از سوی کمیته های ذی صلاح مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از اخذ موافقت کیمته های پارلمانی، بر اعضای پارلمان مطرح شده و ظرف ده ساعت رأی گیری درباره آن صورت خواهد گرفت، و مانند دیگر قوانینی که رأی گیری آن ها سه روز طول می کشد نخواهد بود.

طرح سوم نجات مانند توپ بحرانی است که نیازمند موافقت پارلمان های دیگر اروپا خواهد بود، و بنا به گفته آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان ، او خواهد توانست با اعتقاد راسخ به پارلمان آلمان توصیه کند که مذاکرات نجات یونان را آغاز کنند، البته این امر مشروط بر موافقت پارلمان در آتن خواهد بود.