ریاض: عبدالهادی حبتور
ائتلاف عربی در یمن اعلام کرد تصاویر موجود نشان می دهد یک کشتی نظامی وابسته به ایران با پوشش تجاری به منظور جابه‌جایی سلاح، دستگاه‌های ارتباطی و کارشناس در تنگه باب المندب در حال تردد است.
به گزارش الشرق الاوسط، ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری سعودی امروز، دوشنبه در نشستی مطبوعاتی  با اشاره به خطر وجود این کشتی برای امنیت حرکت ناوبری گفت تهران به بی ثبات کردن منطقه ادامه می دهد و قانون بین الملل را نقض می کند.
وی در این نشست مطبوعاتی با نشان دادن تصاویری از یک کشتی ایرانی اظهار کرد که این کشتی با آنکه با نام تجاری ثبت شده، اما یک کشتی نظامی است که مدتی است که در دریای سرخ به سر می برد.
ترکی مالکی با بیان اینکه این کشتی نظامی «ساویز» نام دارد، گفت این کشتی اقدام به رصد کشتی هایی می کند که از تنگه باب المندب عبور می کنند.
سخنگوی ائتلاف همچنین افزود کشتی ساویز دارای دستگاه های شنود و نیز قایق های نظامی است که به وسیله آن‌ها اقدامات مشکوک انجام و کارشناسان نظامی جابه جا می شوند.
وی در ادامه گفت کشتی ساویز عملیات نظامی برای نیروهای حوثی را به منظور تهدید آزادی حمل و نقل بین المللی مدیریت می کند.
او با اشاره به ارتباط حوثی ها با افرادی که روی عرشه این کشتی قرار دارند گفت که حوثی‌ها، تعدادی از نفت‌کش‌هایی که به صنعا در حال حرکت بود را توقیف کردند.
وی همچنین گفت که ائتلاف اطلاعات و جزئیات بیشتری در این خصوص دارد اما بنا به دلایلی از ارائه آنها خودداری می کند.