آتش آن اختلافات حوثی و صالح است

محل انفجار در نزدیکی منزل رئیس پلیس عدن در یمن

محل انفجار در نزدیکی منزل رئیس پلیس عدن در یمن

پس از حملات زنجیره ای در شهر جنوبی عدن، که از زمان آزاد سازی آن از چنگ شورشیان آغاز شده است، زنجیره ترورها به شمال، و به طور مشخص به صنعا پایتخت یمن منتقل شد. روز گذشته مسلحان ناشناس، سرهنگ محمد ردمان، مدیر سیستم های اطلاعات در فرماندهی نیروهای ویژه امنیتی (امنیت مرکزی سابق) را ترور کردند. این در حالی است که کم تر از ۲۴ ساعت قبل از آن، بشار المؤید، یکی از فرماندهان میدانی حوثی ها، در خیابان الزبیدی در پایتخت ترور شد.

طی هفته گذشته، صنعا شاهد دو مورد ترور فرماندهان حوثی از استان الجوف در شرق کشور بود، در حالی که مسلحان ناشناس ماه گذشته برادر ابو علی الحاکم، فرمانده نظامی میدانی در محله الاصبحی در جنوب صنعا را با انفجار خودروی او به وسیله یک بمب دست ساز ترور کردند.

در حالی که هیچ گروه و یا نهادی مسؤلیت این ترورها را به عهده نگرفته است، برخی منابع محلی گفتند که این عملیات در چارچوب تنش نهفته میان علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن از یک سو، و شبه نظامیان حوثی از سوی دیگر صورت می گیرد.

در همین راستا، سرتیپ شلال علی شایع مدیر امنیتی عدن روز گذشته از حمله ای که منزل وی را در محله التواهی در جنوب عدن هدف قرار داده بود، نجات یافت. یک منبع امنیتی به «الشرق الأوسط» گفت: یک خودروی بمب گذاری شده که توسط یک انتحاری رانده می شد، در نزدیکی درب اصلی منزل وی که در یک منطقه کوهستانی مشرف به دریا قرار دارد منفجر شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این انفجار که اولین انفجار در نوع خود است که خانه مقامات امنیتی را هدف قرار می دهد، برخی از نگهبانان منزل کشته و زخمی شدند.