دولت نتانیاهو از وارد شدن کارگران عرب به مدارس جلوگیری می کند و محاصره را با کشیدن دیواری نژاد پرستانه تقویت می کند

عناصری از پلیس اسرائیل که جوانان فلسطینی را در دروازه دمشق در بیت المقدس مجبور به انجام بازرسی بدنی می کنند – عکس از خبرگزاری فرانسه

عناصری از پلیس اسرائیل که جوانان فلسطینی را در دروازه دمشق در بیت المقدس مجبور به انجام بازرسی بدنی می کنند – عکس از خبرگزاری فرانسه

دولت اسرائیل روز گذشته قانونی را تصویب کرد که به پلیس اجازه بازرسی بدنی تمامی فلسطینیان ، حتی بدون داشتن سوء ظن قبلی به حمل اسلحه، را می دهد. این تصمیم بدین معناست که تمامی مردم فلسطین مشکوک به حمل اسلحه هستند. جلعاد اردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل درباره این اقدام گفت: «در پی عملیات اخیر، ضرورت داشت برای مقابله با تروریسم چاقو، به افراد پلیس صلاحیت هایی برای انجام بازرسی بدنی داده شود». دولت اسرائیل همچنین تصمیم گرفت با هدف ایجاد یک شبکه امنیتی در حمل و نقل عمومی، نیروهای بیشتری از ارتش را در قدس مستقر کند». این اقدام برای اطمینان دادن به اسرائیلی هایی است که پس از عملیاتی که جوانان فلسطینی انجام دادند، رفت و آمد در شهر را کم کردند.

علاوه بر این مقامات اسرائیل، در اقدامی که نشان دهنده افزایش اقدامات نژاد پرستانه برای محاصره و جدا کردن مناطق عرب نشین صورت می گیرد، قرار دادن بخش هایی به عنوان دیوار حائل در قلب بیت المقدس را آغاز کردند. یگان های ویژه اسرائیل بخش هایی از دیوار جدید را اطراف روستای جبل المکبر برای جدا کردن روستا از شهرک آرمون هنتسیو نزدیک به آن کردند. این اقدام باعث شدت گرفتن نگرانی فلسطینیان از جدایی عرب های شهر شد.

اقدامات جدید نژاد پرستانه همچنین شامل جلوگیری از ورود کارگران عرب به مدارس در دست کم چهار شهر از جمله تل آویو شد.

در همین راستا، برخی از وکلای مدافع، دادخواستی به دادستانی کل اسرائیل تقدیم کردند و از آن خواستند که اجساد ۱۱ نفری که عملیاتی روزهای اخیر را انجام داده بودند را تقدیم کنند. یک نسخه از این داد خواست به مشاور قضایی دولت و دیگری به دستگاه اطلاعات تقدیم شد. مجموعه وکلا در این دادخواست تأکید کردند که نگه داشتن اجساد و تاخیر در تحویل و دفن آن ها، امری غیر دموکراتیک و غیر اخلاقی است و اقدامی انتقامی از اعضای خانواده است.

در زمینه میدانی نیز، پلیس اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که شخصی حمله مسلحانه ای را در ایستگاه اتوبوس در بئرالسبع در جنوب اسرائیل انجام داد که منجر به سقوط چندین زخمی شد.