ارتش عراق از ساکنان رمادی می خواهد برای عملیات بزرگ شهر را ترک کنند

نیروهای بسیج مردمی در عراق

نیروهای بسیج مردمی در عراق

منابع آگاه برای «الشرق الأوسط» فاش کردند قطری هایی که هفته گذشته در جنوب عراق مفقود شدند از سوی فراد مسلح وابسته به گردان ابوالفضل العباس، یکی از گروه های «بسیج مردمی» ربوده شدند. تعداد واقعی ربوده شدگان در ابتدا ۳۹ نفر بود که ۲۶ نفر از آنان قطری و ۱۳ نفر دیگر همراه و کارگرانی از ملیت های آسیایی بودند و ۹ نفر از این افراد آزاد شدند.

این منابع توضیح دادند که مذاکراتی سری میان ربایندگان از طریق واسطه ها در جریان است، و گروهی که روند مذاکرات را به عهده دارد، سازمان بدر به ریاست هادی العامری، یکی از برجسته ترین رهبران بسیج مردمی است. منابع ذکر کردند که واسطه های مذاکرات، با قطری ها و طرف های دیگر خلیجی هماهنگی می کنند زیرا خواسته های ربایندگان بیشتر شد و خواستار آزاد سازی برخی از تروریست ها شدند. این منابع افزودند اولین خواسته ربایندگان شامل آزاد سازی ربوده شدگان در برابر ۱۰۰ میلیون دلار بود، اما ربایندگان نپذیرفتند و خواسته های خود را از پول به سیاست تغییر دادند».

در همین راستا، ساکنان شهر بیجی از توابع استان صلاح الدین روز گذشته در بیانیه ای از مقامات خواستند شهرشان را از ویرانی و انفجارهایی توسط «بسیج» نجات دهد. در بیانیه آمده است: «شبه نظامیان از زمان وارد شدن به شهر بیجی در پی بیرون راندن سازمان داعش، نزدیک به ۶۵ درصد از منازل غیرنظامیان، و تمامی تاسیسات، ادارات دولتی و مساجد شهر را ویران کردند».

از سوی دیگر، هواپیماهای ارتش عراق روز گذشته اعلامیه هایی را بر فراز شهر رمادی (در غرب عراق) رها کردند، و از ساکنان خواستند ظرف ۷۲ ساعت شهر را ترک کنند. برخی منابع نظامی پخش این اعلامیه ها را «نزدیک شدن عملیات نظامی بزرگی» دانستند که ارتش برای آزاد سازی شهر از سازمان داعش آماده آن می شود.