جانشین ولیعهد عربستان سعودی با رئیس ستاد ارتش یمن تحولات را بررسی می کند * دور بعدی مذاکرت در آفریقا و تمدید آتش بس از سوی دولت

جانشین ولیعهد عربستان سعودی در گفتگویی پدرانه با فرزندان شهید سرلشکر السهیان – عکس از بندر الجلعود

جانشین ولیعهد عربستان سعودی در گفتگویی پدرانه با فرزندان شهید سرلشکر السهیان – عکس از بندر الجلعود

روز گذشته دور جدید مذاکرات یمن در یکی از شهرک های پیرامون شهر ژنو تحت نظارت سازمان ملل با نتایج ضعیفی پایان یافت. اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل با خوشبینی محطاتانه ای اعلام کرد که طرفین مذاکرات توافق کردند مذاکرات خود را در ماه آینده از سر گیرند. هنوز مکان دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است اما برخی منابع احتمال دادند که در یک پایتخت آفریقایی باشد. در همین حال دکتر محمد عبد المجید قباطی وزیر اطلاع رسانی یمن به «الشرق الأوسط» گفت که کودتا گران اقدامات جلب اعتماد اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد را نقض کردند، که یکی از این اقدامات، آزاد سازی سرلشگر محمود الصبیحی وزیر دفاع ربوده شده و چهار مسؤل دیگر بود. قباطی ذکر کرد که مذاکرات سوئیس مجدداً بر ارتباط کودتاگران با تهران تأکید کرد زیرا مشاوران ایرانی تصمیم گیری های هیئت حوثی و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق را کنترل می کردند، و اعضای هیئت حاضر نبودند در مورد هر قضیه ای اظهار نظر کنند مگر این که با مشاوران تماس می گرفتند.

عبد الملک المخلافی وزیر خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده دولتی یمن، بلافاصله پس از پایان این دور اعلام کرد که آتش بس از امروز (دوشنبه) به مدت هفت روز تمدید خواهد شد.

همزمان با پایان این دور از مذاکرات یمن، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شوررای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی با سرلشکر محمد المقدشی رئیس ستاد ارتش یمن در ریاض جلسه ای برگزار کرد و به بررسی تحولات در یمن پرداختند.

از سوی دیگر، شاهزاده محمد بن سلمان، خانواده سرلشکر عبد الله بن محمد السهیان که در یمن به شهادت رسیده بود را به حضور پذیرفت و به آن ها تسلیت گفته و اظهار همدردی کرد.