دولت یمن در نظر دارد دخالت این سازمان لبنانی را به شورای امنیت ارجاع دهد

داوطلبان در حال توزیع کمک ها در صنعا پایتخت یمن – عکس از خبرگزاری فرانسه

داوطلبان در حال توزیع کمک ها در صنعا پایتخت یمن – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک تصویر ویدیویی که روز گذشته شبکه «الاخباریه» عربستان سعودی آن را پخش کرد، دست داشتن حزب الله در عملیات تروریستی در یمن، و همچنین برنامه ریزی برای هدف قرار دادن برخی شخصیت ها و منافع عربستان سعودی در ریاض را نشان می دهد.

این ویدئو یکی از رهبران حزب الله را نشان می دهد که به او «ابو صالح» گفته می شود و بر آموزش تعدادی از عناصر حوثی، جهت انجام عملیات تروریستی در خاک عربستان سعودی نظارت دارد که آن را عملیات « آسیب رساندن به سعودی » نامیده است.

در این ویدئو فرمانده حزب الله، برنامه ریزی برای ترور شخصیت های مهمی در ریاض از طریق عملیات تروریستی و بمب گذاری را فاش کرد و یکی از سربازان یمنی به او گفت این عملیات انتحاری است، در این هنگام «ابو صالح» پاسخ داد: « اما این یک عملیات شهادت طلبانه است».

در همین راستا، دولت یمن روز گذشته به طور رسمی حزب الله لبنان را به دخالت و مشارکت در نبردهای جاری در کشور در کنار شورشیان حوثی متهم کرد. راجح بادی سخنگوی دولت  گفت، دولت یمن دخالت های حزب الله و اقدامات تروریستی آن را در یمن به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد تا اقدامات قانونی و بین المللی در حق آن اتخاذ شود.