پادشاه عربستان سعودی دستور کمک به آسیب دیده ترین مناطق سوریه می دهد

کودکان سوری در حال دریافت آب در محله صلاح الدین در حلب – عکس از گیتی

کودکان سوری در حال دریافت آب در محله صلاح الدین در حلب – عکس از گیتی

اپوزیسیون سوریه برای مشارکت در دوره جدید مذاکرات با رژیم، که قرار است نهم ماه مارس کنونی در ژنو برگزار شود، روز گذشته سقف خواسته های خود را بالا برد.

جورج صبره، معاون رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد، در صورت عدم وجود اراده بین المللی و تعهد به حقوق آتش بس، و وادار کردن رژیم به آزاد کردن بازداشت شدگان و مصادره نکردن کمک ها، برای گفت و گو با رژیم راهی وجود ندارد.

اسعد الزغبی رئیس هیئت مذاکره کننده نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «آن چه جامعه بین الملل و در رأس آن روسیه و آمریکا انجام می دهند، نشان می دهد که آن ها در برابر راه حل سیاسی موانعی قرار می دهند».

در همین راستا، روز گذشته اعلام شد که ایالات متحده آمریکا اقدام به ایجاد یک پایگاه هوایی جدید در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه کرده است. پیش بینی می شود که ایالات متحده ساخت این پایگاه هوایی در حومه کوبانی را طی هفته های اندک آینده، برای استفاده نظامی و غیر نظامی آماده کند.

اما در چارچوب کمک رسانی به مناطق آسیب دیده سوریه، و در راستای دستور ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی برای ارائه کمک به مناطقی که بیشترین آسیب را در سوریه دیده اند، دکتر عبد الله الربیعه مشاور دربار پادشاهی عربستان سعودی و ناظر کل مرکز امداد رسانی و کمک های بشر دوستانه ملک سلمان روز گذشته با حاج آمادو سی، دبیرکل سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر ، برنامه ای اجرایی مشترکی را امضا کرد.