نیروهای هوایی اسراییلی از هلیکوپترها برگه های اخطار بر فراز منطقه الشجاعیه در غزه ریختند. در این برگه ها آمده که ساکنان منطقه باید به سرعت این محل را تخلیه کنند – 16 ژوییه 2014 – خبرگزاری عکس اروپایی

نیروهای هوایی اسراییلی از هلیکوپترها برگه های اخطار بر فراز منطقه الشجاعیه در غزه ریختند. در این برگه ها آمده که ساکنان منطقه باید به سرعت این محل را تخلیه کنند – ۱۶ ژوییه ۲۰۱۴ – خبرگزاری عکس اروپایی

در حالی که درگیری ها در غزه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد مذاکرات آتش بس در غزه بسیار پیچیده شده است، جان کری طرح جدیدی برای آتش بس بین حماس و اسراییل را ارائه کرده است.

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) یک طرح آتش بس دو مرحله ای در نوار غزه را پیشنهاد داده است.

در این گزارش آمده است که این آتش بس به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که آغاز این طرح از روز یکشنبه است.

بر اساس این طرح، پس از آنکه آتش بس میان طرفین برقرار شد مقامات فلسطینی و اسراییلی و همچنین هیات‌های بین‌المللی مذاکره درباره مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی در نوار غزه را آغاز خواهند کرد. این منبع اعلام کرد که بیشترین اختلاف بر سر تمایل اسراییل برای ادامه حضور نظامی در غزه طی آتش بس است.

این طرح جان کری در حالی ارائه شده است که تاکنون دیگر گفتگوها برای برقراری آتش بس میان طرفین با شکست مواجه شده اند.

بر اساس گزارش های رسیده در این درگیری های اخیر غزه، شمار کشته شدگان فلسطینی در نوار غزه به بیش از ۷۸ نفر رسیده است و در حالی که تعداد تلفات اسراییلی ها ۳۵ نفر گزارش شده است.

همکاران سازمان ملل در میان قربانیان حمله موشکی اسراییل به غزه

روز پنج شنبه، در نوار غزه چند موشک به یک مدرسه فلسطینی که زیر نظر سازمان ملل اداره می شود، اصابت کرد که ۱۵ کشته داد و بر اثر این حملات ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

مقامات فلسطینی روز پنج شنبه اعلام کردند که چند موشک‌ به مدرسه ای در بیت حانون اصابت کرده است که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شود. بسیاری از فلسطینی ها از ترس حمله موشکی اسراییل به این مدرسه پناه برده بودند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل حمله به این مدرسه را محکوم کرد و درباره این حمله گفت: «بسیاری کشته شده‌اند، از جمله زنان، کودکان و نیز شماری از کارکنان سازمان ملل متحد.»

مقام های واشنگتن پس از این رویداد «تاسف عمیق خود را از این رویداد غم‌انگیز» بیان داشتند.

ارتش اسراییل در تل آویو اعلام کرد که درباره این حمله تحقیق خواهد کرد. یک سخنگوی ارتش اسراییل سازمان حماس را متهم کرد که از مناطق پرجمعیت نوار غزه به ارتش اسراییل حمله می‌کند و برای آن سازمان جان غیرنظامیانی که هدف این حملات قرار می‌گیرند، هیچ ارزشی ندارد.