الیسا کنسرت خیریهٔ خود را با «برای همهٔ کسانی که دوستشان دارم» آغاز کرد

قاهره: محمود الرفاعی

الیسا خوانندهٔ لبنانی کنسرت خیریه‌ای در یکی از هتل‌های قاهره برگزار کرد که سازمان علمی سرطان سینه و زنان (BGICS) متولی آن بود.
به گزارش الشرق الاوسط، این کنسرت با شعار «برای همهٔ کسانی که دوستشان دارم» برگزار شد و تمام درآمد آن برای معالجهٔ بیماران مبتلا به سرطان صرف خواهد شد.
الیسا این کنسرت را که تعداد زیادی از سیاستمداران و فرهنگ دوستان در آن شرکت کردند با ترانهٔ «الی کل اللی بیحبونی» (برای همهٔ کسانی که دوستشان دارم) شروع کرد که در واقع ترانه‌ای بود که پیش‌تر از طریق آن اعلام کرد دچار سرطان شده‌است.
الیسا همچنین در این کنسرت تعدادی از ترانه‌های قدیمی خود را همچون «عایشالک/ برای تو زندگی می کنم»، «سهرنا یا لیل/ بیداریم ای شب» و «اسعد واحده/ خوشبخت ترین زن» را برای حضار خواند و کنسرت خود را با دو ترانهٔ «ورده» خوانندهٔ درگذشته الجزایری تحت عنوان «وحشتونی/دلتنگ شما هستم» و «انا مالی/ چه بر سرم آمد؟» به پایان رساند.
در میان کنسرت، دکتر هشام الغزالی رئیس انجمن بین‌المللی انکولوژی به روی صحنه رفت و نشان این انجمن را به پاس تلاش‌های الیسا برای مبارزه با سرطان از طریق فعالیت‌های آگاه‌سازی‌اش در بیروت و قاهره تقدیم وی کرد.
الیسا نیز به نوبهٔ خود از بزرگداشتش در مصر که آن را کشور دوم خود خواند، ابراز خوشحالی کرد و بر اهمیت معاینهٔ مداوم زنان برای تشخیص زودهنگام این بیماری تأکید کرد.
دکتر هشام الغزالی نیز در گفتگو با «الشرق الاوسط» دلیل انتخاب الیسا را برای برگزاری این کنسرت مهم بودن جایگاه وی به عنوان یک خواننده در جهان عرب، انتخاب وی به عنوان سفیر مبارزه با سرطان از جانب وزارت بهداشت لبنان و یکی از معروفترین شخصیت‌هایی دانست که درگیری این بیماری شده و از آن شفا یافته‌است.