نخستین جشنواره شعر عربی  به همت موسسه شعر مراکش در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر برگزار می‌شود و قرار است در آن فعالیت‌های متنوع فرهنگی در مغرب جهان عرب ارائه شود.
به گزارش الشرق الأوسط، به گفته‌ مدیران این جشنواره، این فعالیت فرهنگی در راستای تبیین جایگاه والای تمدن و فرهنگ شهر مراکش برگزار می‌شود.
از سوی دیگر، این جشنواره به مناسبت سالگرد تاسیس موسسه شعر و فعالیت‌های ویژه آن در بخش فرهنگی برگزار می‌شود؛ چرا که این موسسه اقدام به برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی همچون احداث کارگاه‌ها و برگزاری انجمن‌ها برای تمام رده‌های سنی در شهر مراکش و دیگر شهرها کرده است.
همچنین باعث جذب چهره‌های برجسته بسیاری در بخش‌ها فرهنگی و فکری و نوآوری شده است.
این جشنواره که در قصر باهیه برگزار می‌شود شامل بخش‌های متنوعی همچون شعرخوانی به زبان‌های مختلف، تجلیل از شاعران تاثیرگذار و نوآور، اجرای برنامه‌های موسیقی و هنری، برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، مسابقه و جوایز تشویقی برای جوانان و.. است.
این جشنواره با حمایت محمد ششم پادشاه مراکش و به همت وزارت فرهنگ و ارتباطات مغرب و سازمان فرهنگی شارجه در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه جشنواره محمد الاعرج وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش و عبدالله العویس رئیس سازمان فرهنگی شارجه شرکت می‌کنند.
قرار است که خواننده مراکشی مراد البوریقی در مراسم افتتاحیه هنرنمایی کند.
از دیگر فعالیت های افتتاحیه، تجلیل از تنی چند از شاعران کلاسیک و پیشرو در مراکش عنوان شده است.