sharqparsi

در راستای گسترش پوشش رسانه ای، نشریه “الشرق الاوسط” با خرسندی راه اندازی نسخه آنلاین خود به زبان فارسی با نام “شرق پارسی” را اعلام می کند.

“شرق پارسی” می کوشد بازتاب دهنده اهمیت راهبردی و فرهنگی پارسی زبانان در حوزه رسانه و تعامل سازنده با مخاطبان باشد. شرق پارسی اخبار، تحلیل، و گزارش هایی از خاورمیانه و جهان پارسی زبان را از طریق پوشش تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منعکس می کند.

“شرق پارسی”، فارسی زبانان را مخاطب قرار می دهد و نقش نزدیک تر کردن خوانندگان فارسی و عرب زبان را ایفا می کند. این نشریه نهایت تلاش خود را می کند تا اخبار و تحلیل هایی بی طرف، عمیق و به روز از خاورمیانه و جهان پارسی زبان ارائه دهد.

بدین منظور “شرق پارسی”، ترجمه فارسی گزیده اخبار و گزارش های نسخه های عربی و انگلیسی “الشرق الاوسط” را نیز منتشر می کند. گزیده ایی از مطالب منتشر شده در شرق پارسی نیز، به زبان های عربی و انگلیسی برگردانده و در نسخه های الشرق الاوسط عربی و انگلیسی منتشر خواهد شد.

روزنامه “الشرق الاوسط” همزمان در چهار قاره و چهارده شهر جهان منتشر می شود. “الشرق الاوسط” که از سال ۱۹۷۸ در لندن انتشار می یابد خود را به عنوان نشریه ای شاخص در پوشش اخبار بین المللی به ویژه جهان عرب شناسانده است و ضمن ارائه تحلیل های پر محتوا و مقاله های اختصاصی، اخبار سراسر جهان عرب را به نحو فراگیری پوشش می دهد.

“الشرق الاوسط” به مصاحبه با چهره ها و شخصیت های برجسته و تأثیرگذار در سراسر جهان مشهور است. “شرق پارسی” با اتکا به چنین پشتوانه ایی مصمم به ارائه محتوایی غنی و بی طرفانه برای مخاطبان پارسی زبان خود است.

دکتر عادل الطریفی، مدیر مسوول روزنامه “الشرق الاوسط” با اشاره به بیش از سه دهه فعالیت حرفه ایی و اعتبار به دست آمده گفت: “الشرق الاوسط” به سکویی برای چهره های شاخص سیاسی و اجتماعی به منظور ایجاد ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی افزود: “شرق پارسی بخشی از راهبرد گسترش پوشش رسانه ای الشرق الاوسط است که نقش فعالی در عرصه رسانه ای منطقه خاور میانه ایفاء خواهد کرد”.

عظوان الاحمری مدیر بخش دیجیتال و آن لاین “الشرق الاوسط” گفت: “راه اندازی شرق پارسی بخشی از راهبرد فراگیر رسانه ای الشرق الاوسط است که در ماه های آینده شامل وبسایت های ترکی و چینی نیز خواهد بود”.

وی خاطرنشان کرد: “افتتاح رسمی بخش پارسی در اکتبر امسال پس از راه اندازی وبسایت جدید عربی الشرق الاوسط که در ماه سپتامبر شروع به کار می کند خواهد بود.

دکتر علی محمد پدرام دبیر ارشد “شرق پارسی” نیز در توضیح راه اندازی این وبگاه گفت: “با لحاظ اهمیت ارتباط رسانه ای و فرهنگی بین خوانندگان پارسی زبان و عرب زبان، شرق پارسی پنجره ای خواهد بود به منظور نزدیک کردن دیدگاه ها و گفتگوی میان-تمدنی خوانندگان پارسی و عرب زبان”.

شما می توانید ما را در توییتر @SharqParsi دنبال کنید.

همچنین به صفحه فیسبوک مان به آدرس www.facebook.com/the.sharq.parsi
بپیوندید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با رایانامه شرق پارسی تماس بگیرید:
persian@asharqalawsat.com