ابوظبی: الشرق الأوسط

فرانسیس یکم، رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود به امارات را صفحه‌ای جدید از تاریخ روابط ادیان و تأکید بر برادری انسانی عنوان کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی روز گذشته طی یک ویدئو از این سفر ابراز خوشحالی کرد.
وی از شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهٔ کل نیروهای مسلح امارات برای دعوتش به همایش «برادری انسانی» تشکر کرد و امارات را سرزمین شکوفایی، صلح و همزیستی توصیف کرد که افراد زیادی آن را مکانی امن برای کار و زندگی آزاد می‌دانند.
وی گفت: با خوشحالی برای دیدار با خاندان زاید در امارات آماده می‌شوم.
وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه با ملتی دیدار خواهد کرد که در حال زندگی می‌کند و نگاهش به آینده است گفت: شیخ زاید پایه‌گذار حکومت امارات درست گفت که ثروت واقعی تنها در امکانات مادی نیست بلکه در افراد ملت است که آیندهٔ امت خود را می‌سازند، ثروت واقعی ثروت مردان است.
وی از مقامات امارات به خاطر همکاری بی نظیر، حسن ضیافت و استقبال برادرانه تشکر کرد.
وی همچنین از دکتر احمد الطیب شیح الازهر و همهٔ کسانی که در آماده‌سازی این دیدار مشارکت دارند به دلیل شجاعت و عزم آنها در تأکید بر اینکه ایمان به خدا گردآورنده است نه متفرق کننده تشکر کرد و گفت: این ایمان حتی در اختلافات ما را به هم نزدیک می‌کند و ما را از دشمنی و تنفر دور می‌کند.
شیخ محمد بن زاید آل نهیان نیز به نوبهٔ خود از سفر پاپ فرانسیس یکم مرد صلح استقبال کرد و گفت: منتظر دیدار انسانی تاریخی هستیم که وی را با دکتر احمد الطیب در ابوظبی گرد هم می‌آورد تا ما را امیدوار کنند که ملت‌ها و نسل‌ها از امنیت و صلح بهره‌مند می‌شوند.
گفتنی است که فرانسیس یکم یکشنبه آینده برای مشارکت در همایش جهانی ادیان پیرامون «برادری انسانی» به امارات سفر خواهد کرد و این سفر هفتم وی به این کشوراست.
شورای ملی اطلاع‌رسانی امارات نیز از ثبت نام ۷۰۰ نفر از اصحاب رسانه از ۳۰ کشور برای پوشش این فعالیت که از سوم تا پنجم فوریه (۱۴ تا ۱۶ بهمن) برگزار می‌شود، خبر داد که نشان دهندهٔ اهمیت جهان به سفر فرانسیس یکم به امارات و شرکت آن در چنین همایشی برای اولین بار است.