اعضای کنگره آمریکا خواستار خارج شدن ایران از سامانه بین‌المللی بانکداری شدند

گروهی از بزرگان کنگره آمریکا که حامی دولت دونالد ترامپ هستند، از کاخ سفید خواستد تا میزان تحریم‌هایی که قرار است در پنجم ماه آینده میلادی علیه ایران اعمال شود را افزایش دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، آنان در خصوص اینکه شاید این تحریم‌ها برای تضعیف ایران کافی نباشد، ابراز نگرانی کردند.
خبرگزاری «آسوشیستد پرس» عنوان کرده‌است گروهی از اعضای کنگره و مشاوران خارجه به دولت آمریکا فشار می‌آورند تا هیچ‌کدام از وعده‌هایی که ترامپ در خصوص اعمال بالاترین فشارها بر ایران داده‌است را پشت گوش نیندازد.
آنها همچینین نسبت به اضافه شدن بندی به این تحریم ها با عنوان اینکه ایران کاملاً از سامانه بین‌المللی بانکداری خارج شود، ابراز تمایل کردند.
گفتنی است، در سال ۲۰۱۵ بعد از به توافق رسیدن ایران با قدرت‌های جهانی در رابطه با سلاح هسته‌ای در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، تحریم‌ها علیه ایران کاهش یافت.
اما دولت ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها را مجدداً علیه ایران اعمال کرد و قرار است مرحله دوم آن در ۵ نوامبر آینده اعمال شود.
در این میان، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از مجلس شورای اسلامی این کشور درخواست کرد تا صلاحیت چهار وزیر جدید را تأیید کنند که به دولت آن در زمینه مقاومت در برابر تحریم‌هایی کمک کند که شامل نفت و گاز خواهد شد.
وزیران پیشنهادی روحانی برای وزارت‌های: دارایی، صنعت، کار و حمل و نقل هستند که دیروز مجلس به چهار وزیر پیشنهادی روحانی رای اعتماد داد.