ارتش مصر با صدور بیانیه ای از کشته شدن شدن شماری از «تروریست ها» در جریان عملیات نظامی گسترده ضد شاخه مصری داعش در استان سیناء خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، منابع مصری اعلام کردند که ارتش این کشور طی عملیات نظامی گسترده ضد شاخه مصری داعش در سینا ۵۲ «تروریست» را کشته است.
در بیانیه ارتش مصر آمده است: « ۲۶ تکفیری بسیار خطرناک در مرکز و شمال استان سیناء کشته شده اند که همراه آنها سلاح و مقادیری مهمات و بمب دستی و کمربند انفجاری و دستگاههای بی سیم و یونیفرم نظامی بود. همچنین پهپادی که آنها برای رصد نیروهای ما در مرکز و شمال سینا استفاده می کردند، کشف شد.»
ارتش مصر بیان کرد: «نیروهای پلیس همچنین طی عملیاتی پیشگیرانه در شهر العریش در شمال سینا ۲۶ تکفیری بسیار خطرناک را کشتند.»
همچنین تعدادی تفنگ اتوماتیک، مقداری مهمات، نارنجک، کمربند انفجاری، دستگاههای بی سیم، لباس نظامی و … در مناطق اطراف کشف و ضبط شد.
ارتش مصر همچنین از کشف یک هواپیمای بدون سرنشین در اطراف «تروریستها» که نیروهای ارتش را در مرکز و شمال سینا تحت نظارت داشته است، خبر داد.
پیش از این گروه داعش با انتشار تصاویری در کانال تلگرامی خود از کشته شدن یکی از فرماندهان خود پرده برداشت و اعلام کرد که نام وی «ابوحمزه المقدسی» و در شبه جزیره سینا کشته شده است.
در این بیانیه آمده بود که «المقدسی» مسئول برنامه‌ریزی و آموزش در سیناء بود اما اشاره‌ای به اینکه کی و کجا به قتل رسیده، نشده است.
از سوی دیگر، دادگاه نظامی جیزه روز گذشته از صدور حکم اعدام ۴ متهم، حبس ابد برای ۱۶ نفر دیگر، حبس ۱۵ ساله با اعمال شاقه برای دو نفر، حبس ۱۵ ساله برای ۵ نفر، حبس ۱۰ ساله برای یک نفر و حبس ۵ ساله برای ۷ نفر خبرداد که به «قتل و تخریب دارایی هایی عمومی» در پرونده موسوم به «داعش ولایت جیزه» محکوم شدند.