وعده ریاض برای محاکمه جنایتکاران قاتل خاشقچی

ریاض: عبدالهادی حبتور

دو فرزند مرحوم جمال خاشقچی با سیاسی شدن پرونده قتل پدرشان از سوی برخی از طرف‌ها که سعی می‌کنند از این ماجرا به سود اهداف خود استفاده کنند، مخالفت و تأکید کردند که به مسئولان سعودی دربارهٔ محاکمه جنایتکاران اعتماد دارند.
به گزارش الشرق الاوسط، این درحالی است که ریاض به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که در مرگ جمال خاشقجی در کنسولگری‌اش در استانبول تحقیق می‌کند تا جنایتکاران را در اختیار دستگاه عدالت قرار دهد.
صلاح و عبدالله فرزندان جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه CNN، گفتند: «افکار عمومی و رسانه‌ها مهم هستند اما در این مرحله با افزایش اخبار گمراه کننده و گمانه‌زنی‌های صادره از رسانه‌ها روبرو شدیم و حتی یک سری اطلاعات به ما نسبت دادند که اصلاً ما با آن مخالف هستیم».
صلاح گفت: «بسیاری اکنون می‌آیند و خواستار احقاق حقوق او می‌شوند، اما بدبختانه این افراد از روشی سیاسی استفاده می‌کنند که موافق آن نیستیم».
صلاح و عبدالله خاشقجی همچنین با سیاسی شدن پرونده پدرشان از سوی برخی از طرف‌ها که سعی می‌کنند از این ماجرا به سود اهداف خود استفاده کنند، مخالفت کردند. آن‌ها تأکید کردند که پدرشان از مخالفان سعودی نبود، بلکه انسانی معتدل و عاشق کشورش بود، همان‌گونه که اختلافاتی در آرا داشت، ارزش‌های مشترکی هم با همگان داشت.
صلاح خاشقجی اعتماد خود را به تحقیقات طرف‌های ویژه در سعودی دربارهٔ مرگ پدرش، ابراز کرد به ویژه پس از آن‌که ملک سلمان پادشاه سعودی و شاهزاده محمد بن سلمان ولی عهد وی اطمینان دادند عاملان قتل پدرشان را به عدالت تحویل می‌دهند».
صلاح گفت که خانواده اش می‌خواهد پیکر پدرش را در قربستان بقیع در مدینه منوره به خاک بسپارد.
او ادامه داد که به زودی به کار خود در یکی از بانک‌های استان جده (غرب سعودی) باز خواهد گشت.
از سوی دیگر کشور سعودی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که در مرگ جمال خاشقجی در کنسولگری‌اش در استانبول تحقیق می‌کند تا جنایتکاران را در اختیار دستگاه عدالت قرار دهد.