فرماندار شبوه: برای از بین بردن حضور حوثی ها در استان به قدرت بزرگی نیاز نیست

متصاعد شدن دود از مواضع متعلق به شورشیان در صنعا که توسط جنگنده های ائتلاف بمباران شدند – عکس از رویترز

متصاعد شدن دود از مواضع متعلق به شورشیان در صنعا که توسط جنگنده های ائتلاف بمباران شدند – عکس از رویترز

منابع نظامی در یمن تأکید کردند که نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی، پیش روی خوبی به دست آوردند و کنترل مناطق استراتژیکی را در استان مأرب در شرق یمن به دست گرفتند. این منابع برای «الشرق الأوسط» توضیح دادند که روز گذشته نبردهای سختی در دو منطقه «نخلا» و «ایدات الراء»، در گرفت و این اولین باری است که تلفیقی بین نیروهای ارتش ملی و مقاومت در حومه مدغل- الجدعان و المخدره صورت می گیرد. منابع میدانی ذکر کردند که این تلفیق باعث آشفتگی حوثی ها شد، و سرعت بالای تلفیق در منطقه نخلا آن ها را غافلگیر کرد.

در همین حال، جنگنده های ائتلاف، به رهبری عربستان سعودی، به حملات خود بر صنعا ادامه دادند و مواضع نیروهای وفادار به علی عبد الله صالح رئیس جمهور پیشین یمن را هدف قرار دادند. ائتلاف همچنین پل هایی که بر روی جاده های منتهی به پایتخت قرار دارند را هدف قرار داد و با بمباران پل الشروه در استان عمران به سمت شمال صنعا، باعث انزوای بیشتر این شهر شد.

از سوی دیگر، سرتیپ عبدالله النسی، فرماندار استان شبوه به «الشرق الأوسط» گفت که برای از بین بردن حضور حوثی ها در استان شبوه به قدرت بزرگی نیاز نیست و یک تیپ نظامی، به همراه مقاومت می تواند با آن ها مقابله کند و به حضور آن ها پایان دهد.