ولیعهد عربستان سعودی خواستار هماهنگی بین المللی علیه تروریسم و جلوگیری از هواداران و حامیان مالی آن می شود

شاهزاده محمد بن نایف در دوحه مورد استقبال شیخ عبدالله بن حمد معاون امیر کشور قطر قرار می گیرد – عکس از خبرگزاری عربستان

شاهزاده محمد بن نایف در دوحه مورد استقبال شیخ عبدالله بن حمد معاون امیر کشور قطر قرار می گیرد – عکس از خبرگزاری عربستان

همزمان با برگزاری سی و چهارمین نشست وزرای کشور شورای همکاری خلیج که روز گذشته در دوحه پایتخت قطر برگزار شد و تروریسم جهانی مهم ترین مسئله مورد بحث آن بود، شیخ سیف بن زاید آل نهیان وزیر کشور امارات توافقنامه تشکیل «دستگاه پلیس خلیج» را امضا کرد. ایده این طرح در دسامبر (دی ماه) سال ۲۰۱۴ به تصویب رسیده بود. هدف از ایجاد این دستگاه، که به عنوان «اینترپل خلیج» خواهد بود، ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های پلیس در کشورهای شورای همکاری، و تبادل اطلاعات، و تمرکز بر انواع جرایمی که منطقه را تهدید می کند، از جمله جرایم سازمان یافته و برون مرزی خواهد بود.

شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز، ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور عربستان سعودی نیز به نوبه خود خواستار هماهنگی تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم، و اقدام مشترک برای مقابله و درمان علل آن، و جلوگیری قاطع از مسؤلان تروریسم و هواداران و حامیان مالی فعالیت های آن شد.

در همین حال شیخ عبد الله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی وزیر کشور قطر گفت: «این نشست در حالی برگزار می شود که منطقه و جهان شاهد تحولات پی در پی و چالش های جدی امنیتی است که در مقدمه آن ها، رشد و گسترش عملیات تروریستی و افزایش فعالیت ها و اوج حملات آن ها است».