عکس از صفحه توییتر گروه جیش العدل

عکس از صفحه توییتر گروه جیش العدل

منابع پاکستانی اعلام کردند که در عملیات نیروهای مرزی این کشور در روز شنبه (۱۰ اسفند)، ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی آزاد شدند، این در حالی است که مقامات ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور، ۱۱ تبعه ربوده شده خارجی از چنگ گروه جیش العدل نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان آزاد شده ایران) گفت: «مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.»

در این گزارش آمده است که نیروهای مرزی پاکستان تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و این نیروها در حال استعلام و مشخص کردن ملیت سایر افراد آزاد شده هستند.

اگر چه منابع خبری پاکستان اعلام کرده اند که مرزبانان ایرانی نیز در بین آزاد شده ها بودند، اما هنوز مقامات ایرانی این خبر را تایید نکرده اند.

محمدسعید اربابی، نماینده ایرانشهر در مجلس، به خبرگزاری ایسنا گفت که سربازان ایرانی آزاد شده‌اند. در حالی که حساب توییتری منتسب به جیش العدل نوشته است که در عملیات انجام شده کسی آزاد نشده است و آن ها منتظر پاسخ ایران برای آزادی سربازان ایرانی هستند.

سفیر ایران در پاکستان و استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند خبر آزادی گروگان‌ها را تایید یا تکذیب کنند.

گروه جیش‌العدل بیش از سه هفته پیش اعلام کرد که پنج مرزبان ایرانی را ربوده است.
جیش‌العدل برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده از ایران خواسته بود که ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.

مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند که این گروه را “تروریستی” می‌دانند، با آن مذاکره نمی‌کنند و تنها حاضرند با دولت پاکستان در این زمینه گفتگو و همکاری کنند.

گروگان‌گیری سربازان ایرانی واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی ایران برانگیخت و بسیاری از ایرانیان با محکوم کردن جیش‌العدل و ابراز همدردی با گروگان‌ها، خواهان آزادی سربازان شده بودند.