عمان- لندن: «الشرق الاوسط»

با توجه به درس‌های جدید رقص هندی، عاشقان فیلم‌های بالیوود، می‌توانند از دید اجمالی و چشم‌انداز فرهنگ پر جنب و جوش هندی لذت ببرند. تعدادی از مردم اردن و خارجی‌ها در این دوره آموزشی به رهبری راشمی یولکار معلم رقص ثبت نام کردند.
یولکار که دو سال پیش به اردن نقل مکان کرده‌است، گفت: «از محبوبیت فیلم‌های بالیوود در اردن شگفت‌زده شدم. دوست دارم مردم اردن بیشتر با فرهنگ کشورم آشنا شوند».
وی در ادامه افزود: «علی‌رغم محبوبیت فیلم‌های بالیوود در اردن، اما مردم تصوری از فرهنگ رقص هندی ندارند، چرا که این هنر فقط به ریتم و آهنگ‌های موسیقی محدود نمی‌شود».
فیلم‌های بولیوود به صنعت فیلم در بمبئی اشاره دارد و موفقیت این فیلم‌ها بیشتر با استناد به موسیقی است و نه داستان.
این معلم رقص گفت: «رقص هندی ۳۵ سبک متمایز دارد که برخی از رقص‌های جدید مانند موسیقی جاز و هیپ هاپ بر آن تأثیر گذاشته‌است».
وی همچنین اشاره کرد: «در این دوره که ۱۰ ساعت بوده و هزینه آن ۴۵ دینار اردنی (۶۳٫۴ دلار) است، ۱۳ زن ثبت‌نام کرده‌اند. یک ساعت از این دوره پشت‌سر گذاشته شده که در آن به حرکت‌های اساسی با موسیقی شاد و استفاده از شال‌های هندی پرداخته شد».
یولکار گفت: «امیدوارم این دوره برای افراد دیگر از جمله مردان انگیزه ایجاد کند. من در نظر دارم ویدیوهای آموزشی را در اینترنت منتشر کنم تا مردم بتوانند در خانه‌های خود با رقص هندی آشنا شوند».
ساره حداد از پدر و مادر بلژیکی و اردنی است و در این دوره شرکت کرده. او گفت: «این درس‌ها چیزهایی به رقص اردن می‌افزاید. رقص در اردن در حال گسترش است، رقص هیپ‌هاپ و لاتینی نیز وجود دارد، افراد خارجی مختلف برای ارائه دروس رقص به اردن می‌آیند، این یک تجربه بسیار باارزش است و من نیز این کار را دوست دارم».