ابوظبی: «الشرق الاوسط»

کمیته رسانه‌ای محلی جام ملت‌های آسیا «امارات ۲۰۱۹» از اقدامات شبکه «بین اسپورت» در خصوص گزارش بازی سعودی و قطر در بازی‌های گروه چهارم، به شدت انتقاد کرد.
این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارشگر بازی سعودی و قطر ضمن نقض قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی فوتبال و اصول کمیته بین‌المللی المپیک که تبلیغ برای مسائل سیاسی را منع می‌کند، سیاست را وارد ورزش کرد و از عدم وجود طرفداران تیم ملی قطر در این بازی‌ها سخن گفت، در حالی که این امر با توجه به اذعان کنفدراسیون فوتبال آسیا و هیئت رسانه‌ای قطر، خلاف واقعیت است. هیئت رسانه‌ای قطر بر عدم وجود هر گونه مشکل و موانع برای هیئت تیم ملی این کشور در این مسابقات تأکید کرد».
کمیته رسانه‌ای محلی جام ملت‌های آسیا و سازمان‌دهنده مسابقات در این بیانیه همچنین بر ارائه امکانات لازم به طرفداران همه کشورهای دوستدار صلح و ورزش برای حمایت از تیم ملی خود تأکید کرد.
در ادامه این بیانیه آمده‌است: «کمیته از مقامات کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال می‌خواهد اقدامات لازم برای عدم درگیر شدن ورزش با سیاست و مقابله با این شبکه و گزارشگر آن را انجام دهند».
از سوی دیگر فدراسیون رسانه‌های ورزشی سعودی نیز از تلاش‌های مستمر شبکه‌های «بین اسپورت» برای سوء استفاده‌های سیاسی از ورزش و از طریق پوشش انحصاری بازی‌های پایانی جام ملت‌های آسیا ابراز تأسف کرد.
این فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قطر همواره و حتی در جام جهانی روسیه در ۲۰۱۸ نیز از ورزش برای اهداف سیاسی استفاده کرده‌است».
فدراسیون رسانه‌های ورزشی سعودی بر ضرورت حفظ ورزش از اقدامات شبکه «بین» قطر برای سیاسی کردن مسابقات ورزشی تأکید کرده و از سازمان‌های ورزشی خواست برای حمایت از ورزش و توقف سوء استفاده‌های این شبکه و مسئولین آن برای اهداف سیاسی، اقدام کنند.
این فدراسیون در ادامه از سازماندهی بسیار خوب امارات برای برگزاری بازی‌ها تشکر کرد.