آیت الله آملی لاریجانی - عکس از ایسنا

آیت الله آملی لاریجانی – عکس از ایسنا

رییس قوه قضائیه ایران با انتقاد تند و صریح از صدا و سیما به خاطر پخش بعضی برنامه های انتقادی از این قوه، گفته است که صدا و سیما نباید حیات خلوت افراد خاصی شود بلکه باید برای رفع مشکلات به قوه قضائیه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ها، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «رسانه ملی برای همه است و همه باید برای رفع مشکلات کمک کنند اما قضاوت‌ها باید عادلانه باشد نه اینکه در برنامه‌ای مجری، تهیه‌کننده و مدیر شبکه دست به دست هم دهند و قوه‌ای را محاکمه کنند.»

رئیس قوه قضائیه ایران در انتقاداتی کم و بیش بی سابقه از صدا و سیما گفته است: «اینکه شخصی در برنامه‌ای حاضر شود و بگوید بدون پارتی‌بازی نمی‌شود کار کرد درست نیست. ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضائیه رسیدگی می‌شود و نباید قضات متدین را با این کارها مأیوس کرد.»

در همین حال، صدا و سیما در ایران تنها مورد انتقاد مقامات قوه قضائیه قرار نگرفته است.

اسفندماه سال ۹۲، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز گفت: صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دی ماه پارسال در جریان سفر به کرمانشاه گفت: «مردم دیگر تحت تاثیر صدا و سیما و جعبه‌ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می‌دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌ای که سانسور می‌کند نمی‌دهند.»

وی همچنین از لزوم آگاهی‌بخشی صحبت کرد و اظهار داشت که آگاهی را نمی‌توان به زور از مردم گرفت. رفسنجانی افزود: «با تعصب و لجاجت و دروغگویی نمی‌توان جلوی آگاهی ملت را گرفت؛ هیچ لجوج دروغگویی در دنیای امروز پیروز نمی‌شود..»

آیت الله آملی لاریجانی همچنین روز دوشنبه گفت:‌ «برنامه‌های یکجانبه و برای به محاکمه کشیدن قوه قضائیه بدون حضور اطراف که بعضاً عناوین مجرمانه دارد صحیح نیست.»

انتقادات از صدا و سیما همچنین به جناح خاص تندرو یا اصلاح طلب هم محدود نمی شود. اردیبهشت ماه امسال، علی یونسی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور ایران گفت: «متاسفانه صدا و سیما در جایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می‌کند و به وظیفه ملی خود در قبال دولت توجهی ندارد.»