_76753413_023408495-1

انتشار تصویر سر قطع شده یک سوری در دستان یک پسربچه، که احتمال می‌رود فرزند یک مجرم تروریستی استرالیایی باشد، واکنش تند و محکوم‌کننده تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا، را در پی داشته است.

به گزارش روزنامه «د آسترلین»، این عکس بر روی حساب کاربری توئیتر «خالد شروف» گذاشته شده است.

شروف، که سابقه حبس به دلیل طرح‌ریزی حملات تروریستی در استرالیا را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون به شبه‌نظامیان داعش در سوریه پیوسته است.

ابوت گفت که تصویر منتشر شده نشان دهنده این است که ‌نظامیان داعش «تا چه حد وحشی» هستند.

در این عکس، یک پسر جوان، که به نظر سن یک بچه دبستانی را دارد، با کلاه بیس‌بال به سر و پیراهنی آبی بر تن، یک سر قطع شده را بالای دو دستانش نگه داشته است.

به نقل از روزنامه «د آسترلین»، در زیر این تصویر نوشته شده است: «این پسر منه ها». گفته می‌شود که این عکس در شهر رقه در شمال سوریه گرفته شده است.

یک عکس دیگر، شروف را در یونیفورم نظامی در کنار سه کودک دیگر، که به باور نیروهای امنیتی پسران او هستند، نشان می‌دهد.

نخست‌وزیر استرالیا که این روزها در هلند مشغول گفتگو بر سر مسائل مربوط به هواپیمای مسافربری مالزیایی MH17 که در اوکراین سقوط کرد، می‌باشد، به رادیو استرالیا گفت: «باید متوجه آن بود که داعش تنها یک گروه تروریستی نیست، بلکه یک ارتش تروریستی است که فقط راضی به اشغال یک ناحیه کوچک برای تضمین فعالیت‌های تروریستی نیست، بلکه به دنبال تأسیس یک کشور تروریستی کارآمد است.»

وی افزود: « این گروه مشکلات عدیده وخیمی را نه فقط برای مردم خاورمیانه بلکه برای تمام دنیا به وجود خواهد آورد. و ما هر روز شواهد بیشتری در خصوص بزرگای قساوت این گروه می‌بینیم.»

به دنبال طرح ریزی حملات تروریستی در سیدنی و ملبورن، شروف در سال ۲۰۰۹ به مدت چهار سال زندانی شد. پس از آزاد شدن از زندان، ممنوع‌الخروج بود، اما توانست با استفاده از پاسپورت برادرش به همراه خانواده‌اش به سوریه سفر کند.

استرالیا در ماه ژوئیه، به دنبال انتشار عکس‌های یک استرالیایی دیگر به نام محمد الومار در حساب توئیتر شروف که در آنها سر قطع شده چندین سربازان حکومت سوریه در دست محمد است، قرار دستگیری شروف را صادر کرد.

هفته گذشته استرالیا قوانینی را اعمال کرد که به موجب آن شهروندان استرالیا مجاز به سفر به برخی کشورهای خاص نمی‌باشند، تا بدین وسیله از سفر شهروندان تندرو برای پیوستن به درگیری با گروه‌های افراطی در خارج از کشور جلوگیری کرده باشد.

مطابق گزارش‌ها، بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ استرالیا در حال جنگ با نظامیان در خاورمیانه هستند.
در عین حال، استرالیا می‌گوید که هواپیمایی را برای به رساندن محموله‌های کمک‌رسانی به هزاران پیرو اقلیت ایزدی در کوه سینجار در عراق توسط جنگجویان داعش محاصره شده‌اند، می‌فرستد.

هواپیماهای بریتانیا و آمریکا پیش از این کمک‌هایی را برای کمک به این مردم گرفتار شده رساندند. این افراد به آب و غذا دسترسی ندارند و احتمال کشته شدنشان توسط داعش می‌رود.
آمریکا نیز یک سری حملات هوایی علیه جنگجویان داعش انجام داده است.

سخنان دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا، در روز دوشنبه نشان‌دهنده این است که ممکن است کمک استرالیایی‌ها به رساندن بسته‌های کمک ختم نشود.

جانستون گفت: «این احتمال وجود دارد که ما کمک پشتیبانی به آمریکایی‌ها بکنیم و در برخورد با این سازمان تروریستی فعالانه عمل کنیم.»