لباس هایی که با مدل های مد روز هماهنگ هستند

بیروت – جوسلین الاعور

معمولا اغلب خانم ها یک دغدغه مشترک دارند و همواره حس می کنند که با وجود کمد پر از کیف و کفش و لباس چیز به درد بخوری ندارند. البته اگر این را در نظر بگیریم که خانم ها همیشه شیفته خرید کردن هستند پس این نگرانی هم طبیعی به نظر می رسد.
حالا که نمی شود جلوی خرید کردن خانم ها را گرفت دستکم می توان توصیه هایی در مورد خرید لباس های کلاسیکی که از مد نمی افتند مطرح کرد. کارشناسان می گویند خانم ها با داشتن این لباس های مقرون به صرفه می توانند همیشه شیک پوش باشند.
۱-شومیز سفید: شومیز سفید از قطعاتی است که باید در کمد داشته باشید. این لباس هم رسمی و کلاسیک است و هم به روز که به لباس های دیگر هم می آید و شما را خوش تیپ می کند. شومیز سفید را می توان با یک ژاکت رنگی یا راه راه پوشید و یا با شلوار جین و کفش ورزشی. همچنین می توان آن را به دور کمر بست و با شلوار لی پاره ست کرد تا استایل مدرن داشته باشید.
۲- لباس مشکی: مثل همان لباس آدری هیپورن در فیلم صبحانه در تیفانی که اوبر دو ژیوانشی طراحی کرده بود. این لباس برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ در نمایش کوکو شانل وارد دنیای مد شد. لباس مشکی که در آن زمان جنجال آفرین شد حالا به یک لباس اساسی در کمد خانم ها تبدیل شده و به هر سن و سالی می آید و می توان آن را در هر مناسبتی پوشید. البته لباس مشکی را همچنین می توان با کفش بالرینا یا کفش ورزشی پوشید و آن را با یک کیف که ضربدری روی کمر می اندازند هماهنگ کرد.
۳-کت جین: شاید شما هم یک کت جین داشته باشید و از ده سال پیش تا حالا همچنان آن را بپوشید. کت جین شاید کمی مدلش تغییر کند اما هیچ گاه از مد نمی افتد. این لباس در قرن نوزدهم در آمریکا برای اولین بار به بازار آمد و می توان آن را با یک شلوار کلاسیک یا دامن گشاد یا روی لباس پوشید.
۴-شلوار راسته مشکی: معمولا خانم ها از شلوار راسته مشکی خسته نمی شوند و همیشه یکی از این شلوارها در کمد لباس هایشان وجود دارد. این لباس را می توان در محل کار و مناسبت های رسمی با کفش پاشنه بلند به تن کرد تا استایلی شیک و خانومانه تر داشته باشید. اما اگر کفش تخت با شلوار راسته مشکی بپوشید ظاهری جوان خواهید داشت.
۵- کت طرح پلنگی: این لباس در دهه نود میلادی مد شد اما تا به امروز هم در کمد لباس خانم ها به چشم می خورد. این طرح همواره زنانه و جذاب است. اما نکته اصلی این است که باید بتوان آن را با لباس های دیگر هماهنگ کرد. لباس هایی که با طرح پلنگی به تن می کنید باید یکرنگ باشند.
۶-لباس رنگی: حالا درست است که همیشه باید یک لباس مشکی در کمدتان داشته باشید اما این دلیل نمی شود که لباس رنگی را کنار بگذارید. این لباس ها معمولا دارای نقش و نگار هستند که به شما ظاهری زنانه و شیک می دهد.
۷- بارانی: کسی تصور نمی کرد که لباسی که در جنگ جهانی اول برای سربازان طراحی شده بود حالا به یک لباس اصلی زنانه تبدیل شود. اگر بارانی بلند باشد در هر مراسم و مناسبتی و حتی روی لباس مجلسی بلند می توان آن را به تن کرد. همچنین می توان بارانی را با یک تیپ ساده یعنی شلوار لی پوشید. معمولا بارانی رنگ بژ رایج تر است.
۸- کفش پاشنه بلند: بعضی خانم ها دوست ندارند کفش پاشنه بلند بپوشند و فکر می کند که کفش پاشنه بلند مدرن نیست. این در حالیست که کفش پاشنه بلند استایل زنانه به شما داده و اعتماد به نفس را بیشتر می کند و فرم بدنتان را زیباتر نشان می دهد.