توافق‌نامه‌ها در زمینه‌های مالی، تکنولوژی و تجارت الکترونیک است

هیئت اقتصادی بحرین اولین مرحله سفر خود در شهر شنزن چین را با امضای ۸ تفاهم‌نامه در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری به پایان رساند.
به گزارش الشرق الاوسط، هیئت اعزامی بحرین به ریاست شیخ هاشم بن عبدالرحمن آل خلیفه استاندار منامه در حاشیه برگزاری «انجمن تجارت و کسب و کار بحرین- شنزن» و «انجمن و نمایشگاه تکنولوژی‌های پیشرفته چین» با آی زوفنگ معاون شهردار شنزن و مقامات و مسئولین بخش‌های تجاری چین دیدار کرد.
شورای توسعه اقتصادی بحرین و شرکت فن‌آوری اطلاعات مصنوعی چین «اینتیفیوژن تکنولوژیز» نیز تفاهم‌نامه‌ای به منظور تقویت محیط بیولوژیک هوش مصنوعی امضا کردند.
این شورا همچنین با شرکت تکنولوژی مالی شنزن در جهت ایجاد دروازه پرداخت یکپارچه برای تلفن‌های همراه در بحرین و کشف فرصت‌هایی در زمینه ارز دیجیتال رمزگذاری شده و راه‌اندازی صندوق‌های تأمین تکنولوژی مالی، قرارداد همکاری امضا کرد.
هیئت بحرینی در این سفر همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه تجارت‌های خارجی شنزن به منظور افزایش همکاری‌های اقتصادی و مشارکت اطلاعات و ایجاد کانال‌های دائمی برای فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجود امضا کردند.
هیئت بحرین در این سفر با وندر نیوز وابسته به مؤسسه مالی سافت بانک چاینا کاپیتال چین، شرکت «۴ بی ایکس» متخصص راه‌حل‌های تجارت الکترونیک بین‌المللی و خدمات لوجستیک در چین، مؤسسه شنزن کول‌ های متخصص در تکنولوژی شبکه و فن‌آوری اطلاعات و شورای چین برای توسعه تجارت بین‌المللی- شعبه شنزن نیز قرارداهایی منعقد کرد.
شیخ هشام بن عبدالرحمن آل خلیفه استاندار منامه نیز در این باره گفت: «ما اطمینان داریم که این تفاهم‌نامه‌ها در راستای بازشدن افق‌های جدیدی برای همکاری اقتصادی مشترک به ما کمک خواهد کرد».
خالد الرمیحی مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی بحرین نیز گفت: «فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های چینی در منطقه وجود دارد، به ویژه اینکه بازارهای کشورهای شورای همکاری خلیج سعی در تنوع اقتصادی دارند، چین نیز به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای ورود شرکت‌های چینی به بازارهای خلیج به ارزش ۱٫۵ تریلیون دلار به‌شمار می‌رود».