رییس مجلس کویت از توافق ایران و گروه ۱+۵ حمایت و اظهارامیدواری کرد این مذاکرات تا دستیابی به نتیجه ای دائمی و جامع ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مرزوق الغانم» روز سه شنبه در نخستین روز برگزاری نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با بیان این که دولت کویت به ایدئولوژی اسلامی پایبند است، افزود: مساله فلسطین برای اعراب و مسلمانان در درجه اول اهمیت قرار دارد اما شاهد عقب گردی در نردبان مناسبات جهانی در زمینه صلح در این کشور هستیم.

وی با اظهار نگرانی از ادامه روند یهودی سازی، شهرک سازی و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی ادامه داد: برای حل این موضوعات باید صفوف ملت فلسطین یکپارچه و بین مردم این کشور وحدت برقرار باشد و کشورهای اسلامی نیز در این زمینه موضعی واحد داشته باشند.

رییس مجلس کویت همچنین به بحران سوریه اشاره و تصریح کرد: حوادث در سوریه یکی از صحنه های دردناک جهان اسلام است و باید کشورهای اسلامی در این زمینه نیز موضعی واحد داشته باشند.

الغانم خاطر نشان کرد: ما از گفت وگوهای میان دولت و مخالفان سوری با محوریت سازمان ملل حمایت می کنیم و تا به موضعی مشترک دست یابند.

وی با اظهارخوشحالی از توافق ایران و ۱+۵ در ژنو نیز گفت: این توافق مورد استقبال کشور کویت و جامعه جهانی است و امیدواریم این گام نخست در مسیر اعتماد سازی بتواند به گام نهایی و دست یابی به توافقی جامع و دائمی منجر شود.

رییس مجلس کویت تصریح کرد: ما بر حق آزادی تمامی ملت ها برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید می کنیم و در عین حال از رژیم صهونیستی می خواهیم که به پروتکل نمع گسترش سلاح های اتمی بپیوندد.

الغانم یادآور شد: اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری های اسلامی باید عاملی سازنده برای کشورهای اسلامی در جهان باشد.

نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز با حضور ۲۸ رییس مجلس، هیات های پارلمانی از ۴۷ کشور و جمعی از مقامات و شخصیت های سیاسی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.