صوبه یکصدو هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی تعرفه اینترنت به شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت( PAP ) و شرکتهای مخابرات استانی ابلاغ شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، کاهش قیمت اینترنت و افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به این پروتکل ارتباطی را به مردم وعده داده بود که با ابلاغ این مصوبه قیمت اینترنت پرسرعت برای کاربران نهایی کاهش یافت.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست واعظی در جلسه شماره ۱۸۱ خود موضوع تعرفه ارایه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار ضمن بررسی زنجیره هزینه های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت روز و مصوبات گذشته را بررسی و تعرفه های جدیدی مصوب کرد.

بر همین اساس، هم اکنون و با گذشت ۶ ماه از وعده های اولیه وزیر ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، تعرفه های واگذاری اینترنت را برای شرکتهای ارائه کننده این خدمات که شامل شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی می شود تا سقف ۳۵ درصد کاهش داد تا کاهش ۲۰ درصدی قیمت برای کاربران نهایی نیز اعمال شود.

براساس مصوبه یکصدو هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون تنظیم شرکت ارتباطات زیر ساخت ، تعرفه هر STM1 پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه ADSL مبلغی حدود ۳۸ میلیون تومان محاسبه می شد که به ۲۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

همچنین ، براساس همین مصوبه ، تعرفه حجم استفاده از اینترنت ارائه شده از طریق فناوری ADSL برای کاربران هایی نیز به میزان ۲۰ درصد و به صورت یکنواخت در کلیه سطوح کاهش یافت.