درگیری‌های سخت میان عناصر «داعش» و نیروهای دمکرات کُرد سوریه در شرق رود فرات پس از ۴۸ ساعت از نبرد سرسخت فروکش کرد، درگیری هایی که منجر به کشته شدن ۱۳۰ تن از نیروهای دو طرف شد.

به گزارش الشرق الاوسط، دیده بان حقوق بشر سوریه از حمله جنگنده‌های ائتلاف علیه آخرین پناهگاه «داعش» در منطقه الشفعه واقع در شرق رود فرات خبر داد و گفت این جنگنده‌ها مرتکب جنایت دیگری علیه شهروندان این منطقه شده‌است که دست‌کم ۱۴ تن کشته شدند و در بین آنها ۵ کودک و ۴ زن دیده می‌شود.

این مرکز همچنین اعلام کرد، به دلیل بمباران شدید هوایی از سوی جنگنده‌های ائتلاف علیه این منطقه در ۲۴ ساعت گذشته، ممکن است تعداد کشته‌ها بیشتر شود چراکه وضعیت ۳۱ مجروح دیگر وخیم گزارش شده‌است که در بین آنها ۱۰ کودک و ۷ زن دیگر نیز دیده می‌شود.

دیده بان حقوق بشر همچنین گزارش داد که حمله عناصر «داعش» علیه نیروهای کُرد دمکرات سوریه در طی دو روز جمعه و شنبه گذشته در شرق سوریه ۴۸ کشته بر جای گذاشت.

همچنین گروه افراطی «داعش» توانست دو روستای البحره و غرانیج و همچنین منطقه نزدیک به چاه نفت التنک تحت تصرف نیروهای دمکرات را مورد هدف خود قرار دهد و به آن حمله کند.

از سوی دیگر، سایت «دیرالزور ۲۴» گزارش داد؛ جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی حمله هوایی علیه مناطق تحت کنترل «داعش» در حومه دیر الزور را ترتیب دادند و آن مناطق را تحت بمباران شدید خود قرار دادند که ده‌ها تن از شهروندان این مناطق کشته شدند و خانواده‌ها مجبور به دفن اجساد در گورهای دسته‌جمعی شدند.