حزب کارگر علیه طرح برکسیت ترزا می رای خواهد داد

رهبر حزب کارگر بریتانیا بر این باور است که این حزب در مخالفت با طرح و پیشنهادات برکسیت نخست وزیر رای خواهد داد، او در عین حال وعده داد که به محض به دست گرفتن قدرت در این کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش الشرق الاوسط، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا چهارشنبه گفت: حزب کارگر علیه طرح برکسیتی رای خواهد داد که مبتنی بر پیشنهادات ترزا می نخست وزیر باشد.
بر اساس این گزارش اظهارات کوربین جدی ترین هشدار به نخست وزیر انگلیس است که حاضر نیست طرح و برنامه خود برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تغییر دهد.
کوربین در آخرین روز کنفرانس سالیانه حزب کارگر سعی کرد تا نشان دهد که حاضر است قدرت را در دست بگیرد. وی جزئیات یک طرح رادیکال برای بازسازی بریتانیا را ارائه کرده است که شامل وعده “انقلاب فرصت های شغلی سبز” است.
وی همچنین اعلام کرده است که حزب کارگر آماده است تا هدایت مذاکرات برکسیت را بر عهده بگیرد.
بریتانیا تا سال ۲۰۲۲ میلادی هیچ انتخابات دیگری را برگزار نخواهد کرد ولی حزب کارگر برای یک انتخابات زودهنگام آماده می شود.
جایگاه ترزا می که قبلا نیز به شدت تضعیف شده بود، پس از نشست هفته گذشته رهبران اروپایی بار دیگر ضعیف شده است.
رهبران اروپایی در نشست اخیر خود به طور تلویحی به ترزا می نخست وزیر انگلیس هشدار دادند که اگر مواضع خود در قبال تجارت و مرز ایرلند را تا نوامبر تغییر ندهد، آنها برای خروج انگلیس از این اتحادیه بدون توافق نهایی، آماده خواهند شد.
کوربین گفت: حزب کارگر به نتایج همه پرسی ۲۰۱۶ میلادی که در آن بریتانیایی ها خواستار ترک اتحادیه اروپا شدند، احترام می گذارد. ولی در شرایط کنونی حزب کارگر در مخالفت با طرح برکسیت ارائه شده از سوی ترزا می رای خواهد داد.
مساله برگزیت موجب اختلاف نظر شدید بین اعضای حزب کارگر و همین طور اعضای حزب محافظه کار شده است.
کوربین وعده داده است که بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق سرمایه گذاری در فناوری ها ایجاد کند تا از این راه میزان تولید گازهای آلاینده محیط زیست را تا ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۶۰ درصد کاهش دهد.
در ادامه، جرمی کوربین وعده داد به محض به دست گرفتن قدرت در این کشور دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
وی با بیان اینکه رویه حزب کارگر “اسرائیلی در صلح و دولت فلسطین است” گفت: حزب ما همصدا حمله مسلحانه ارتش اسرائیل به فلسطینیان و قانون دولت یهود را محکوم می کند.
رهبر حزب کارگر بریتانیا همچنین در خصوص شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطینی تاکید کرد: ادامه اشغالگری٬ توسعه شهرک سازی غیرقانونی و زندانی کردن کودکان فلسطینی ظلم است.
دیروز نیز پرچم فلسطین در محل برگزاری کنگره حزب کارگر بریتانیا برافراشته شده بود.