فراخوان «ائتلاف ملی» برای یافتن راهی جهت پایان حضور «تحریر الشام» در سوریه

بعد از اینکه ابو محمد الجولانی سرکرده «هیئت تحریر الشام» اعلام کرد گروهکش با حملهٔ ترکیه به مبارزان کُرد در شمال شرق سوریه موافق است، «ائتلاف ملی سوریه» دعوت به ایجاد راه‌حلی اساسی برای پایان دادن به حضور افراط‌گرایان این «هیئت» در ادلب کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، جولانی در گفتگو با شبکهٔ «امجاد» که تابع این «هیئت» است گفت: حزب کارگران کردستان را دشمن این انقلاب می‌دانیم که بر مناطقی در سوریه مسلط شده‌است که در آن تعداد زیادی عرب سنی حضور دارند.
جولانی در پاسخ سؤالی مربوط به تصمیم ترکیه در خصوص حمله به شرق فرات گفت: نابودی حزب کارگران کردستان را ضروری می‌دانیم بنابراین ما با این نظر که این منطقه از دست این حزب خارج شود موافق هستیم و محال است که با چنین اقدامی علیه یکی از دشمنان انقلاب مخالف باشیم.
در این میان «ائتلاف ملی سوریه» دعوت به ایجاد راه‌حلی اساسی برای پایان دادن به حضور «هیئت تحریر شام» در استان ادلب کرد.
این ائتلاف در بیانیه‌ای «هیئت تحریر شام» را تروریسم خواند و تلاش‌های آن را در جهت کنترل کامل ادلب محکوم کرد.
در این بیانیه همچنین ذکر شد که «باید راه‌حل اساسی برای پایان دادن به حضور «هیئت تحریر شام» در ادلب و دیگر مناطق یافت شود».
این ائتلاف همچنین دعوت به توافق و همکاری با دوستان تُرک کرد که باعث تحقق حمایت از شهروندان و مانع از رژیم و حامیان روس و ایرانی آن در اقدام به آتش‌سوزی همگانی به بهانهٔ وجود تروریسم در منطقه شود.
گفتنی است ترکیه و گروهک‌های هم‌پیمان آن اعلام کردند که به زودی به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و یگان‌های حمایت خلق کُرد در شمال و شمال شرقی سوریه حمله خواهند کرد.
از سوی دیگر تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود که حامی نیروهای دموکراتیک هستند، باعث نگرانی کُردها شد که در مبادا ترکیه در نتیجهٔ این تصمیم فرصت را برای اجرای تهدیدهای خود مناسب ببیند.