به گزارش روزنامه تایمز، کارشناسان علم اخلاق برای نظامیان انگلیس کلاس «اخلاق» درباره کشتار با پهپاد برگزار می کنند. این کارشناسان باید در ابتدا زیر نظر ارتش انگلیس آموزش ببینند.
این گزارش افزود «چندین کشیش در حال گذراندن کلاس های فلسفه دانشگاهی هستند تا در زمینه ارشاد نظامیان درباره مشکلاتی فعالیت می کنند که ممکن است سربازان به دلیل دوری چندین هزار مایلی از کشورشان در جبهه های نبرد با آنها روبرو شوند.»
تایمز به نقل از یکی از همین کشیشان گفت «تعداد نظامیانی که در «نبرد نابرابر» شرکت می کنند روز به روز بیشتر می شود. آنها از جنگ افزارهای کنترل از راه دور استفاده می کنند. این شرایط منجر به بروز مشکلات بی سابقه ای شده است.»
این کشیش افزود «این مساله مثلا درباره خلبانان پهپاد درون صدق می کنند. این گروه که ماموریت خود را در جبهه جنگ انجام می دهد پس از انجام وظیفه به خانه و نزد خانواده هایشان برمی گردند. این نظامیان تجربه چندانی درباره دوری از وطن ندارند و شاید برای ماه ها به ماموریت خارجی اعزام نشده اند. شیوه ارشاد این افراد با نظامیانی که در جبهه جنگ می جنگند با یکدیگر تفاوت دارند.»

تایمز گفت یک پایگاه پهپادهای ریبر نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در آمریکا و پایگاه دیگر در لینکلن شایر انگلیس وجود دارد. خلبانان این پهپادها که بمب های ۵۰۰ پوندی و موشک های هلفایر پرتاب می کردند در پی پایان ماموریت در رقه و حمص (سوریه) و موصل (عراق) به خانه هایشان برمی گشتند.