شرکت «بلومبرگ» با همکاری موسسه خیریه «مسک» دومین دوره برنامه جامع مهارت های روزنامه‌نگاری اقتصادی برای جوانان سعودی را آغاز کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این دوره که به مدت یک هفته و به منظور توسعه مهارت‌ها و آموخته‌های روزنامه نگاری اقتصادی در سعودی برگزار می‌شود، توسط ماتیو وینکلر سردبیر خبر افتخاری «بلومبرگ» و با حضور ۲۰ روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر این شرکت از لندن و منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود.
این برنامه در اتاق خبر «بلومبرگ» در دبی و با شرکت دانشجویان برگزیده رشته‌های مختلف که در زمینه روزنامه‌نگاری فعالیت دارند، اجرا شد.
این دانشجویان که در رشته‌هایی مانند امور مالی، بازاریابی، ارتباطات و امور سیاسی مشغول تحصیل هستند، در این کارگاه‌های آموزشی با پوشش خبری بازارهای منطقه، تهیه گزارش مالی شرکت‌ها و تأمین مالی و اصول و اخلاق روزنامه‌نگاری آشنا خواهند شد.
شرکت کنندگان از آموخته ها و تجربیات شخصی خبرنگاران ارشد «بلومبرگ» از جمله فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران زن بهره خواهند برد.
دوره اول این برنامه در ژانویه ۲۰۱۸ و با حضور ۳۰ روزنامه نگار سعودی در زمینه‌های مختلف از جمله روزنامه‌نگاری، بازاریابی و امور مالی برگزار شد.
دوره مذکور در چارچوب توافقنامه همکاری بین مؤسسه خیریه «مسک» در نوامبر ۲۰۱۶ و به منظور اجرای تعدادی از طرح‌های مشترک اجرا شد.
براساس توافقنامه مذکور «بلومبرگ» ضمن ارائه مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف، به آموزش جوانان سعودی در زمینه‌های امور مالی، کسب و کار، اقتصاد و روزنامه‌نگاری می‌پردازد.
این طرح در راستای برنامه آموزش جهانی «بلومبرگ» در زمینه روزنامه‌نگاری اجرا می‌شود.
شرکت «بلومبرگ» و موسسه «مسک» همچنین در مارس ۲۰۱۸ توافقنامه‌ای در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های مالی در ۳۰ دانشگاه سعودی امضا کردند.