دو نفر از مهاجمان در حال فرار از مقر مجله «شارلی ابدو» در پاریس در تصویری ویدیویی که روز گذشته گرفته شد (رویترز)

دو نفر از مهاجمان در حال فرار از مقر مجله «شارلی ابدو» در پاریس در تصویری ویدیویی که روز گذشته گرفته شد (رویترز)

در یک تلاش نا امید و رسوا شده، و تظاهر به زیرکی، رژیم اسد بیانیه ای صادر کرد و در آن حادثه تروریستی مجله «شارلی ابدو» فرانسوی را محکوم کرد، با بیان این که این جنایت دلیلی است که نشان می دهد «تروریسم در سوریه به حامیان آن باز می گردد» و آن دلیلی بر «کوته نظری سیاست اروپا می باشد».

ولی در حقیقت جنایت تروریستی «شارلی ابدو» دلیلی بر محکومیت رژیم بشار اسد می باشد، آن هم نه الآن و پس از انقلاب، بلکه بسیار پیش از آن. این جنایت تروریستی که فرانسه را تکان داد، دلیل روشی بر دست داشتن رژیم اسد در تسهیل و غلبه بر تمامی موانع ضد تروریستی در منطقه و بویژه در عراق است آن هم پس از سقوط رژیم صدام حسین و با حمایت و همکاری ایران. حادثه «شارلی ابدو» همچنین دلیلی بر دست داشتن حزب الله در حمایت از تروریسم در منطقه می باشد، این امری است که حادثه تروریستی فرانسه از آن پرده برداشت و ظاهراً آنچه در آینده روشن خواهد شد، هیجان انگیز تر خواهد بود.

در خصوص جنایت «شارلی ابدو»ی فرانسه، مشخص شد که یکی از تروریست های شرکت کننده در آن، شریف کواشی (۳۲ساله)، که در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت برای شرکت در جنگ عراق به سوریه سفر کند، و از سوی مقامات فرانسوی متوقف گردید. همگان می دانند که در آن زمان نفوذ تروریست ها از سوریه به عراق با آگاهی و هماهنگی رژیم اسد انجام می شد، و آن هم برای خدمت به دستور کار ایران، و پیچیده کردن صحنه در عراق بود، رژیم اسد با این تروریستها تجارت می کرد، که در بین آنها عربستانی هم بود. گاهی برای اینکه بگوید از مقاومت حمایت می کند و گاهی برای گفتن اینکه عربستانی ها تروریست هستند و بالطبع این کار برای به زانو در آوردن عراق در مقابل منافع اسد و ایران بود. و هر کسی که ماهیت سوریه قبل از انقلاب را بشناسد، می داند که این کشور، دولتی پلیسی است یعنی تروریست ها نمی توانند در آن جابه جا شوند، و یا بدون آگاهی رژیم اسد نه می توانند از عراق وارد شود و نه به آن جا بروند.

هنگامی که از دست داشتن حزب الله سخن می گوییم، می بینیم که برادر بزرگتر، از دو نفری که عملیات تروریستی که در فرانسه اتفاق افتاد، را انجام دادند، در یمن آموزش می دیده است. جایی که حزب الله در آن حوثی ها را آموزش داده و می دهد. و این همان حزبی است که اینک در سوریه می جنگد تا از اسد دفاع کند، و پیش از آن جنگجویان شیعه را در عراق آموزش داد، و این بدین معنی است که اسد، حزب الله و پیش از آن ها ایران، مانند «القاعده» هستند که جز در مناطق درگیری حرکت نمی کنند. و این امر تا اینجا به پایان نمی رسد، بلکه معلوماتی وجود دارد که نشان می دهد یکی از تروریستهای فرانسوی اخیراً برای شرکت در جنگ به سوریه سفر کرده بود، و این امری است که اسد با تغییر دادن انقلاب سوریه به انقلابی مسلح آن را آسان کرد. همه می دانند که انقلاب سوریه، انقلابی مسالمت آمیز بود، تا اینکه اسد و ایران و حزب الله تصمیم گرفتند آن را به انقلابی خونین تبدیل کنند تا بگویند که اسد با تروریسم مبارزه می کند. با این حال، جامعه بین المللی، که تصمیم گرفته بود چشم خود را نسبت به جرایم اسد و پیش از آن انقلاب سوریه، ببندد، اینک به جایی رسیده است که نیازمند تحرک بر ضد جنایتکار دمشق است، بویژه اینکه همه شاخص های جنایت تروریستی در فرانسه به سوی اسد اشاره رفته است. بنابراین، بازگشت به سرزمین شام اجتناب ناپذیر است، زیرا امروزه همه جاده های تروریستی به سوریه و به طور مشخص به بشار اسد منتهی می شود.