روزهای پیش رو برای رژیم ایران که ردپای مجرمانه خود را در اکثر مناطق جهان به یادگار گذاشته سرنوشت ساز خواهد بود

پنجم نوامبر روز دوشنبه فرارسید و تحریم های شدید ضد این رژیم ش

ماه نوامبر فرارسید و لحظه سرنوشت ساز برای رژیم ایران نیز از راه؛ رژیمی که در یک دوره طولانی به دخالت ویران کننده در مسائل داخلی کشورهای منطقه و توطئه چینی های خبیث عادت کرده بود. روع خواهد شد و پاسخی خواهد بود به اعمال شنیع و تلاش های مذبوحانه برای انتشار هرج و مرج و مرگ و کینه در منطقه و جهان.
نخستین تغییری که در رفتار ایران مشاهده شد در مساله سوریه به وجود آمد که روسیه برای نجات آن وارد میدان شد. بسیاری از مزدوران سپاه پاسداران ایران در جبهه شمال سوریه دچار تلفات و شکست های سنگین شده بودند و وادار به عقب نشینی شدند.
اما با تغییر اوضاع بین المللی و دخالت فرانسه و آمریکا و پشتیبانی آنان از نیروهای دمکراتیک سوریه و همچنین ضربه های اسرائیل به مواضع ایران در سوریه که در برابر هدف گیری جولان از سوی موشک های ایران انجام گرفت اوضاع تغییر پیدا کرد. اسرائیل ضربات سختی را علیه مواضع ایران و مزدوران مسلح ایران مانند حزب الله در سوریه وارد کرد به گونه ای که آمارها حاکی از آن است که حزب الله تلفات سنگینی را به خاطر مشارکت در بحران جنگ سوریه متحمل شده و حزب و رئیس آن حسن نصرالله در باتلاق سوریه غرق شده اند. هزاران تن از عناصر حزب الله در این جنگ یا کشته یا زخمی شده اند.
از لحاظ سیاسی نیز ایران به دو نشست اخیر سران برای بحث جنگ سوریه در ترکیه دعوت نشد و این نشانه ای است از اینکه نفوذ تاثیر ایران در سوریه به شدت کاهش یافته است.
از جمله ناکامی های بزرگ ایران این بود که استراتژی دخالت آمیز خود را بر مبنای نفوذ حساب نشده گذاشته بود و این باعث شد که نفوذ ایران از حیث مکانی گسترش یابد و حتی تا آفریقا برسد اما بی آنکه این نفوذ سودی برای ایران داشته باشد و بی آنکه ایران بتواند واقعا به مزدوران نفوذ خود در کشورها کمک قابل ملاحظه ای برساند زیرا از پشتوانه لجستیک برخودار نبود.
آنچه اوضاع ایران را پیچیده می کند وضع نابسامان داخلی ایران است که در طی سالیان اندک اخیر مشاهده می شود که از یک سو اقلیت های مختلف قومی و مذهبی در ایران نارضایتی شدید از وضع حاکم دارند و دست به اقدامات خشونت آمیز و مسالمت آمیز زدند و از سوی دیگر اکثریت ملت ایران در برابر فلاکت وضع اقتصادی به ستوه آمدند و جنبش های اعتراضی سراسری در همه ایران به راه انداختند که همگی ما آنها را مشاهده کردیم. دور دوم تحریم ها نیز بر این اوضاع از پیش آشفته اضافه شد و بخش های نفت و انرژی و نظام بانکی ایرانی را نشانه رفته است. همه این شاخص ها نوید یک فروپاشی تمام عیار برای رژیم حاکم می دهد.
همه دلایل در منطقه اثبات می کند که سرچشمه تمام ناآرامی و کشت و کشتارها ایران بوده و رژیم در هر شرارتی در منطقه جای پا می گذارد. جرثومه ایران نه تنها در منطقه تباهی خود را به جا گذاشته بلکه خباثت آن مرزهای اروپایی را نیز درنوردید. رئیس سازمان اطلاعات دانمارک وین اندرسون هفته پیش از کشف یک عملیات ایرانی در این کشور خبر داد که در نظر داشت رئیس جنبش عربی آزادی بخش الاحواز را ترور کند. پیشتر این رژیم رهبر کوردی دکتر عبدالرحمن قاسملو را به همین نحو ترور کرده بود. در آلمان نیز این رژیم ملعون بسیاری از اقدامات تروریستی را مرتکب شده بود که منجر به کشتار بسیاری از معارضان ایرانی شد و دولت آلمان بر ضد رئیس اطلاعات ایران حکم جلب صادر کرد. از همین نقطه است که اینک صدای درخواست از اورپا برای صدور تحریم هایی بر ضد ایران بلند می شود تا حدی بر رفتار تروریستی آن بگذارد.
روزهای پیش رو برای رژیم آخوندی که ردپای مجرمانه خود را در اکثر مناطق جهان به یادگار گذاشته سرنوشت ساز خواهد بود. وقت آن رسیده که جهانیان تاوان سختی از شرارت های عالم گستر ایران از آن بگیرند.