یک دیپلمات غربی به {الشرق الأوسط}: شورای امنیت در حال تدارک لیست سیاهی از رهبران حوثی است

تظاهرکنندگان یمنی طرفدار هادی در اعتراضات خود بر ضد حوثی ها در تعز (عکس از رویترز)

تظاهرکنندگان یمنی طرفدار هادی در اعتراضات خود بر ضد حوثی ها در تعز (عکس از رویترز)

در حالی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن، دیدارهای روزانه خود را با رهبران احزاب سیاسی، نظامی و شیوخ قبایل در عدن ادامه می دهد، منابع سیاسی فاش کردند که مهم ترین مسائلی که رئیس جمهور یمن در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می دهد، در چگونگی تأسیس «حکومت مشروع» برای اداره امور کشوری از عدن خلاصه می شود.

برخی منابع به «الشرق الأوسط» گفتند که هادی در حال حاضر مشغول بررسی برنامه تأمین منابع مالی برای تأمین مالی دولت و قطع درآمد حوثی ها در صنعا، به ویژه کمک های بین المللی، می باشد. این منابع توضیح دادند که در حال حاضر چگونگی روند تحویل وجوه به شعبه بانک مرکزی عدن، که به بانکی مستقل از بانک مرکزی صنعا تبدیل شده است، و تحت نظارت هادی و حکومت غیر علنی وی می باشد، مورد توجه قرار گرفته است.

اطلاعات ویژه ای، که «الشرق الأوسط» به دست آورد، نشان می دهد که هادی یک مجموعه کاری کوچکی متشکل از وزرا و مسؤلان سابق و فرماندهان نظامی و مشاورانی جهت اداره امور روزمره دارد که مانند یک حکومت کوچک و غیر علنی می باشد. منابع اشاره داشتند که رئیس جمهور یمن در اوضاع کنونی، از نامگذاری دولت برای اداره رسمی امور کشور اجتناب می کند تا زمانی که اوضاع پس از گفتگوهای سیاسی شفاف تر شود. علاوه بر این او در حال بررسی رفع حصر خانگی خالد محفوظ بحاح، نخست وزیر مستعفی، در صنعا می باشد. با این حال منابع افزودند که «رئیس جمهور یمن مدت زیادی برای اعلام حکومت خود منتظر نخواهد ماند».

در همین راستا، یک دیپلمات غربی به «الشرق الأوسط» گفت که مجموعه کشورهای عربی و خلیجی از بحرانی شدن اوضاع در یمن احساس خطر می کنند و می خواهند بر ضد حوثی ها قطعنامه ای صادر کنند. وی افزود در صورتی که جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل، به متوقف شدن مذاکرات یا بسته شدن تمامی راهها به روی تلاش های سیاسی اعتراف کند، شورای امنیت در حال تدارک «لیست سیاهی» از اسامی رهبران جماعت حوثی می باشد و آنها را تحریم خواهد کرد.