عراق از برگزاری دوره ۲۳ جام خلیج عذر خواهی می کند

1422920739792522700

عشایر استان غربی الأنبار در عراق نفرت عمومی خود را از سازمان داعش در چارچوب یک ائتلاف جدید اعلام کردند. برپا کنندگان این ائتلاف تأکید کردند که تمامی عشایر این استان، که سازمان تروریستی داعش تقریباً کنترل ۸۵ درصد از مساحت آن را در دست دارد، در این ائتلاف حضور دارند.

شیخ رافع الفهداوی، شیخ قبیله آلبو فهد، به «الشرق الأوسط» گفت که عشایر الأنبار، در چارچوب یک ائتلاف قبیله ای که نام آن را به بزرگداشت اتحاد قبایل عرب در زمان حضرت محمد صلوات الله علیه و آله «ائتلاف فضول» نامیدیم، نفرت عمومی خود را از این سازمان اعلام کردند. الفهداوی افزود: «هدف این ائتلاف ایجاد وحدت برای مبارزه با سازمان داعش، که سرزمین ما را با فساد ویران کرده است می باشد و همه عشایر در الانبار در این ائتلاف هستند و همگی بر بیرون راندن مسلحان و پاکسازی سرزمین خود به توافق رسیدند».

از سوی دیگر، وزیر ورزش و جوانان عراق، روز گذشته، از عذر خواهی کشورش نسبت به برگزاری دوره بیست و سوم جام فوتبال خلیج، به علت چالشهای اقتصادی و وضعیت دشوار مالی ، خبر داد. وی همچنین با تقدیم درخواستی رسمی، خواستار میزبانی دوره بیست و چهارم جام فوتبال خلیج شد.

عبدالحسین عبطان به خبرگزاری فرانسه گفت: «برای میزبانی (جام ۲۴ خلیج) درخواستی رسمی تقدیم خواهیم کرد و در آن زمان به طور کامل آمادگی خواهیم داشت».