اولویت‌های صنعت مُد جهانی

تحلیل‌گران شرکت «ماکنزی اند کو» پیش‌بینی می‌کنند که سال پیش‌رو تحولات مثبت زیادی را در ساحت مُد مشاهده کند؛ این تحلیل‌گران در کنفرانس «پیر او اف ویسز» اخیر این پیش‌بینی‌ها را برای همگان بازگو کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده چین بزرگترین بازار مُد شود. اضافه بر این پیش‌بینی می‌شود سال جدید شاهد یک بیداری انسانی و اخلاقی باشد، که پس از شرایط سختی که جهان مُد در سال ۲۰۱۸ با آن روبه‌رو بود در این سال بهبود قابل ملاحظه‌ای در اوضاع حاصل شود.
از سوی دیگر علی‌رغم گسترش دامنه فعالیت چین در این بخش، نقش ایالات متحده در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود و در بازارهای اروپایی شاهد نوعی نوسان خواهیم بود؛ و همین مساله ضروری می‌کند که گام‌های مهمی را در راستای ایجاد برخی اصلاحات در نحوه عملکرد این بازارها مشاهده کنیم.
از سوی دیگر در این سال تاثیر زیاد مشتری پررنگ‌تر خواهد شد و مقوله «حق با مشتری است» بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌گیرد. این مشتری است که می‌تواند برخی مارک‌ها را تا اوج آسمان ببرد و برخی دیگر را تا مرز ورشکستگی بکشاند.

ضرورت احتیاط
روشن است که کاهش برخی شاخص‌های اقتصادی و برخی عوامل دیگر باعث برهم‌خوردن ثبات می‌شود و این مساله باعث شد که فعالیت‌گران عرصه مُد و طراحی احتیاط بیشتری به‌کار برند. در سایه احتمالات پس‌رفت اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ همه شرکت‌ها باید احتیاط بیشتری به‌خرج دهند و تلاش‌های بیشتری برای یافتن راه‌های پشتیبانی از تولید در مقایسه با سال‌های گذشته پیدا کنند.

صعود هند
در سال‌های گذشته با افزایش حجم طبقه متوسط در هند، حضور هند در بخش مُد نیز افزایش یافته و قدرت بخش تولیدی آن در این زمینه افزایش چشم‌گیری یافته است. از این‌رو شرکت‌های فعال در این زمینه از هم‌اینک تلاش خود در این بازارها را دوچندان کردند و برخلاف گذشته که حالتی از بی‌نظمی و سختی در این بازارها حکم‌فرما بود اینک بخش‌های مختلفی با هماهنگی و فرهنگ لازم در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و قشرهای مختلفی اقتصادی جامعه هند در کنار یکدیگر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

تجارت
همه شرکت‌های باید یک‌سری برنامه‌های اضطراری در نظر بگیرند که به‌موجب آن برای تعامل با اوضاع نابه‌سامانی که ممکن است در بازار به‌شکل آشفتگی‌های تجاری به‌وجود آیند مقابله کنند. البته نکته مثبت این است که در تولید لباس اصول اخلاقی به‌شکل بیشتری رعایت شود. شاید در این بین فرصت‌های جدیدی برای توافقات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین ایجاد شود.

پایان مالکیت خصوصی
اینک دوره زندگی تولیدکننده بیشتر در معرض تغییر و مد موسیقی قرار گرفته و گرایشاتی ایجاد شده که به‌موجب آن میل برای استفاده از لباس‌هایی غیرمحدود به‌زمان بیشتر شده است. این مساله ضروری می‌کند که دست‌اندرکاران این حوزه اهتمام بیشتری به این مساله کنند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند.

نسل‌های جدید
توجه به قضایای اجتماعی و محیطی در میان نسل جوان بسیار بیش از پیش شده و بخش‌های مختلفی از جوانان را شامل شده است؛ و همین مساله باعث شده که بسیاری از مارک‌های تجاری به این مسایل اهمیت بیشتری بدهند تا موجب جذب این اقشار شوند. نکته قابل توجه این است که مشتریان توجه فزاینده‌ای به تولیدگرانی می‌کنند که نسبت به قضایای نامبرده اهمیت نشان می‌دهند. به‌همین خاطر است که بسیاری از طراحان و بخش مُد اعلام کرده‌اند که از کاربرد برخی جنس‌ها مانند چرم حیوانات اجتناب می‌کنند.

خرید امروز به‌جای فردا
در چارجوب سرعت مُد فاصله میان عرضه و تقاضا لحظه عذاب‌آوری برای مشتری تشکیل می‌دهد که ترجیح می‌دهد جنس مورد پسند خود را در سریع‌ترین زمان فراهم آورد. به‌نظر می‌آید که برای پرکردن این فاصله یکسری تدابیر معینی در نظر گرفته است. نکته جالب این است که برخی از اتاق طراحی‌ها استراتژی‌های جالبی را برای کسب رضایت مشتری و تسریع در روند خرید او در نظر گرفته‌اند.

شفافیت
پس از آنکه برای سال‌ها این شرکت‌ها داده‌های شخصی را پیش خود نگه می‌داشتند اینک مشتریان که مقدار اعتماد آنان به این شرکت کمتر شده انتظار دارند این شرکت‌ها شفافیت بیشتری را در کار کنند و گام‌هایی مانند کشف منابع و راه‌های صنعت را به‌طور شفاف بیان کنند.
نام‌های کوچک در مقابل نام‌های بزرگ می‌ایستد
شرکت‌های صاحب مارک معروف اینک در برابر برخی از تحولات در استراتژی‌های تجاری خود تجدیدنظر کردند که از مهم‌ترین این تحولات موفقیت مارک‌های کوچک در بازار است. از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت‌های کوچک بی‌اعتمادی به مارک‌های بزرگ و تمایل برای تجربه امور جدید است. علاوه بر این وسایل ارتباط اجتماعی نیز نقش بارزی در این مساله داشتند.

أبرز تیارات الأزیاء لعام ۲۰۱۹

سیشهد العام المقبل الکثیر من التغیرات الإیجابیه على صعید الموضه حسب الخبراء فی شرکه “ماکنزی أند کو”، والذین کشفوا عنها فی مؤتمر “بیر أو إف فویسز” الأخیر. السبب أنه من المتوقع أن تصبح الصین أکبر سوق للموضه بالعالم. لیس هذا فحسب، من المتوقع أیضا أنه سی