گروهی خوانندگان عرب پس از دوره‌ای غیبت، با آلبوم‌های موسیقی در سال ۲۰۱۹ برمی‌گردند برجسته‌ترین آنها صقر، فؤاد، اصاله و نوال الزغبی

قاهره: محمود الرفاعی

سال ۲۰۱۹ شاهد بازگشت گروه پرتعدادی از ستاره‌های موسیقی عربی خواهد بود تا آلبوم‌های موسیقی خودشان را پس از وقفه‌ای که به دلیل مشکلات مادی و تولید رخ داد، دوباره عرضه کنند.
در آغاز سال نو، سه تن از خوانندگان خلیج عربی سه آلبوم موسیقی عرضه کردند؛ دو آلبوم توسط خوانندگان سعودی رابح صقر و ابراهیم الحکمی و آلبوم دیگر توسط خواننده کویتی نبیل شعیل.
محمد فؤاد اولین خواننده مصری بود که با آلبوم «سلام» به دنیای جدید آلبوم‌های موسیقی بازگشت بعد از وقفه‌ای که بیش از هشت سال طول کشید.
طبق برنامه‌ریزی طی چند روز آینده و پس از وقفه‌ای که به دلیل مرگ برادرش اتفاق افتاد، منتشر شود.
محمد فؤاد تأکید کرد، آلبوم جدیدش، هواداران را شگفت زده می‌کند چرا که اولین اثر موسیقایی با حجم بسیار بالا پس از مدتی غیبت خواهد بود.
او دربارهٔ پشت صحنه آلبومش به «الشرق الاوسط» گفت: «حدود ۵ سال است که روی آلبوم جدیدم کار می‌کنم و در این مدت بیش از ۶۰ ترانه ضبط کردم تا از میان آنها ۱۱ یا ۱۲ ترانه را گلچین کنم؛ و هر وقت سراغ آلبوم می‌رفتم ترانه‌ها را جابه‌جا می‌کردم».
او یادآور شد «این کار جدید شاهد همکاری قوی با شاعران و آهنگسازان بزرگ مصری همچون امیر طعیمه و عزیز الشافعی و وائل توفیق بود».
بر همین اساس اصاله نصری خواننده سوری در سال ۲۰۱۹ به سوی دنیای آواز بازمی‌گردد و آن هم با آلبوم موسیقی از تولیدات شرکت همسر کارگردانش طارق العریان.
اصاله در گفت‌وگوی اختصاصی با «الشرق الاوسط» گفت: «کار انتخاب ترانه‌های آلبوم جدیدم را به پایان رساندم و طی سه ماه اول سال ۲۰۱۹ ترانه‌هایم را در استودیو صدا گذاری می‌کنم و پس از ضبط، زمان قطعی انتشار آلبوم را اعلام خواهم کرد. به هوادارانم قول می‌دهم این آلبوم نقطه‌ای استثنایی در زندگی هنری‌ام خواهد بود با توجه به ترانه‌هایی که دارد که تاکنون مانند آنها را نخوانده‌ام».
خواننده مصری محمد حماقی آلبوم جدیدش را با همکاری شرکت «پلاتینیوم رکوردز» امسال عرضه می‌کند.
حماقی به «الشرق الاوسط» گفت: «قراربود آلبومم در فصل تابستان عرضه بشود اما به دلیل اینکه کار هنوز نهایی نشده، تصمیم گرفتیم به اوایل سال ۲۰۱۹ عقب بیفتد».
سال جدید شاهد انتشار آلبوم خواننده بزرگ محمد منیر با عنوان «وطن» خواهد بود. محمد تاکنون کار ضبط دو ترانه‌اش را به پایان برده. این آلبوم قرار است در ماه فوریه با ۱۰ ترانه عرضه شود.
خوانده لبنانی نوال الزغبی از جمله هنرمندانی است که در سال ۲۰۱۹ به صحنه موسیقی برمی‌گردد آن هم از دروازه شرکت «روتانا صدا و تصویر». نوال پس از غیبتی ۴ ساله و پس از عرضه آلبوم «مش مسامحه/نبخشدم» به جهان آلبوم‌ها بازمی‌گردد.
نوال در این باره به «الشرق الاوسط» گفت «آلبوم جدیدم ترکیبی از ترانه‌های مصری و لبنانی خواهد بود و شامل ۹ ترانه، از جمله آنها (الجمال لناسه/زیبایی برای اهلش).