مهدی کروبی

مهدی کروبی

روز عید نوروز محمد حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در صفحه فیس‌بوک خود خبر از دیدار مفصل خانواده‌اش با پدرش داد. وی در مطلبی با عنوان «ملاقات با پدر بعد از نزدیک به چهارماه» از دیدار ۱۲ ساعتی خود و خانواده‌اش با مهدی کروبی خبر داد و یادآور شد این دیدار «تنها اولین دیداری بود که بدون حضور فیزیکی ماموران اطلاعات انجام شد.»

[inset_right]مهدی کروبی در آستانه نوروز: به مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده ام، ایمان دارم.[/inset_right]

این دیدار علاوه بر بار عاطفی، بار سیاسی سنگینی هم داشته است. جمهوری اسلامی از عواقب سخنان تند و بی‌پرده کروبی، و از عواقب دعوت وی از مردم به تحریم انتخابات مجلس، به خوبی آگاه بود که تا آرام شدن جو سیاسی کشور از بابت انتخابات مجلس صبر کرد و در نهایت به بهانه عید به وی اجازه داد با خانواده‌اش دیدار کند.

ممنوع الملاقات شدن کروبی برای چنین مدت طولانی در پی دعوت وی از مردم نسبت به عدم حضور در انتخابات بود. کروبی پیش‌تر این انتخابات را فرمایشی و نمایشی خوانده بود.

محمد حسین کروبی در صفحه فیس‌بوک خود اظهار داشت که موارد گوناگونی از نامه‌های محمد نوری زاد تا «رای غیر منتظره آقای خاتمی» در انتخابات را با پدرش مطرح کرد.

مهدی کروبی پس از چهارماه با خانواده خود دیدار کرد  © سایت سحام نیوز

مهدی کروبی پس از چهارماه با خانواده خود دیدار کرد © سایت سحام نیوز

از آنجایی که دسترسی مهدی کروبی به رسانه‌ها محدود است و ارتباط تلفنی و غیرتلفنی با وی مسدود است، این دیدار فرصت خوبی برای وی بود تا داده‌های سیاسی خود را به روز کند. خانواده کروبی در این دیدار مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس نهم و همچنین وضعیت اقتصادی کشور در سال ۹۰ و ۹۱، «که با بحران های جدی روبرو خواهد گردید؛» و نیز امور بین‌المللی و سیاست‌های خاورمیانه به ویژه وقایع سوریه را به اطلاع ایشان برسانیم.

مهدی کروبی در ادامه این دیدار خاطر نشان کرد که از لحاظ روحی در شرایط خوبی است و اضافه کرد: «لیکن به دلیل اینکه به کارم، راهم و مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده ام ایمان دارم؛ احساس خستگی و ناامیدی ندارم … و امید کامل دارم به نتیجه دادن این حرکت و مسیر.»