العبادی از دستگیری یک شبکه جنایتکار خطرناک خبرداد

حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق، به وجود انگیزه‌های سیاسی در پشت پرده ترور اشخاص و فعالان در استان‌های عراق اعتراف کرد.
به گزارش الشرق الأوسط، العبادی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی که روز سه شنبه برگزار شد خبر از متلاشی کردن شبکه‌های جنایتکار خطرناک در روزها و هفته‌های گذشته داد.
وی در مورد این ترورها که از آنها با عنوان «احمقانه» یاد کرد، گفت: «برخی از آنها انتقام عشیره‌ای بود، برخی دیگر جنایت‌هایی عادی است اما پشت پرده برخی از آنها انگیزه‌هایی سیاسی نهفته است و توسط شبکه‌های خطرناک صورت می‌گیرند».
قاسم الأعرجی، وزیر کشور عراق روز سه شنبه از دستگیری افرادی خبر داد که در حوادث اخیر نقش داشتند و اعلام کرد که «افراطی‌ها» پشت پرده قتل تاره فارس مدلینگ عراقی در چند روز پیش هستند.
وی افزود که وزارت کشور «در حال تعقیب این مجرمان است.. ما تمام جنایتکاران را دستگیر می‌کنیم و همه آنها به سزای اعمال‌شان می‌رسند».
یک منبع امنیتی نیز به الشرق الأوسط گفت: «تحقیقات پیرامون قتل تاره فارس خیلی سری است، ولی احتمالا او به دست یک باند مسلح و یا گروه افراطی به قتل رسیده است».
وی عنوان کرد: «دوربین‌های مراقبتی موجود در خیابان‌ها و محله‌های بغداد، قاتلان تاره فارس را تعقیب کرده و آنها در یکی از محله‌های فقیرنشین پایتخت ناپدید شدند».
علیرغم تاکید نخست وزیر و وزیر کشور عراق بر وجود انگیزه‌های سیاسی در پشت پرده برخی ترورها و متهم کردن برخی از گروهک‌های مسلح به قتل برخی از فعالان، اما ناظران مسائل امنیتی بعید می‌دانند که نتایج تحقیقات علنی شود و این گروهک‌های افراطی که پشت پرده این قتل‌ها هستند اعلام شوند.
از سوی دیگر، وزارت کشور عراق روز گذشته از دستگیری کسانی که سرهنگ صفاء حسین مدیر بخش گذرنامه استان بابل را در ژانویه گذشته به قتل رساندند، خبر داد، اما جزئیاتی در رابطه با این موضوع ارائه نداد.
یک منبع امنیتی آگاه از این پرونده به الشرق الأوسط گفت ترور سرهنگ صفاء حسین به دست «یک گروه شبه نظامی بود که در بابل فعال است و اقدام به ترورهای مشابه دیگری در مناطق دیگر این استان کرده‌ است».