ملک عبدالله دوم از جانشین ولیعهد عربستان سعودی استقبال می کند

استقبال پادشاه اردن از شاهزاده محمد بن سلمان– عکس از بندر الجلعود

استقبال پادشاه اردن از شاهزاده محمد بن سلمان– عکس از بندر الجلعود

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد، معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته با ملک عبد الله دوم پادشاه اردن دیدار کرد. در این دیدار درباره روابط و همکاری های بین دو کشور و تحولات اوضاع در منطقه عربی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در همین حال دکتر محمد المومنی وزیر اطلاع رسانی اردن، سفر شاهزاده محمد بن سلمان به اردن را «تاریخی» توصیف کرد و در اظهاراتی ویژه به «الشرق الأوسط» گفت: «زمان این دیدار به ویژه با توجه به رویدادهای جاری در منطقه عربی از جمله در سوریه و یمن، بسیار مهم است».

المومنی تأکید کرد: «روابط اردن – عربستان سعودی، تاریخی است و هماهنگی و ارتباط بین سران دو کشور دائمی است و مواضع عربستان سعودی و اردن در تمامی قضایای عربی و منطقه ای و حتی بین المللی، همیشه یکسان بوده است». وی افزود: «روابط ما با عربستان سعودی قوی و متین است و رابطه بین اعلیحضرت عبدالله دوم و برادرش ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، روابط برادرانه و قوی است و بین هر دو پادشاه هماهنگی دائمی وجود دارد». المومنی همچنین تأکید کرد که اردن بخشی از ائتلاف بین المللی است که از مشروعیت در یمن دفاع می کند و در عملیات ائتلاف مشارکت می کند.

شایان ذکر است که شاهزاده محمد بن سلمان روز گذشته به دعوت پادشاه اردن وارد این کشور شد.