اقدامات گسترده امنیتی با حمایت نیروهای ائتلاف برای جلوگیری از حمل سلاح در شهر عدن

بازگشت اولین گردان نیروهای امارات به ابوظبی پس از پایان مأموریت خود در یمن و جایگزین شدن با یک گردان دیگر – عکس از خبرگزاری فرانسه

بازگشت اولین گردان نیروهای امارات به ابوظبی پس از پایان مأموریت خود در یمن و جایگزین شدن با یک گردان دیگر – عکس از خبرگزاری فرانسه

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور امارات و رئیس شورای وزیران و حاکم دبی گفت که هدف کشورش در یمن جنگ نیست، بلکه بازگردان مشروعیت است. وی اشاره کرد: «اهل یمن «عمو زاده» هستند و هدف ما کمک به آن ها است، و به عملیات «طوفان قاطع» تا زمان باز گرداندن مشروعیت به آن ها برای تحقق ثبات و امنیت در کشور ادامه می دهیم».

شیخ محمد بن راشد طی مراسم استقبال از اولین گردان نیروهای مسلح امارات متحده عربی سخن می گفت. این گردان در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شرکت کرده بود و گردان دیگری جایگزین آن شد تا وظایف آن را در یمن انجام دهد. این مراسم با حضور شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح  امارات انجام شد.

از سوی دیگر، شیخ عبد العزیز المفلحی، مشاور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن به وجود آشفتگی در بخش امنیتی شهر عدن اشاره کرد. وی تأکید کرد که برای غلبه بر این آشفتگی ضرورت دارد بسته ای از تدابیر و اقدامات فوری اتخاذ شود، و این کار باید از طریق تسریع در ادغام مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی انجام شود.

در همین راستا، سرتیپ محمد مساعد الامیر تأکید کرد که اقدامات امنیتی گسترده ای در عدن، پایتخت موقت، برای کاهش پدیده حمل سلاح و جلوگیری از رفت و آمد با اسلحه در داخل شهر آغاز شده است، که توسط سرویس های امنیتی و مقاومت جنوبی و با حمایت نیروهای ائتلاف تحت نظارت مستقیم سرلشکر جعفر محمد سعد، فرماندار عدن و رئیس کمیته امنیتی به اجرا در آمده است.