نیروهای امنیتی ۹۳ «داعشی» را در چند مرحله دستگیر می کنند که اکثریت آنها عربستانی هستند و یک زن همراه آنها است > دستگیری گروه «سربازان بلاد الحرمین» که عناصر خود را در القصیم آموزش می دادند

1430247060671514900

روز گذشته وزارت خارجه عربستان در عملیاتی قاطع بر ضد تروریسم اعلام کرد که موفق به منهدم کردن ۶ باند مرتبط با سازمان «داعش» کرده است. این گروهها متشکل از ۹۳ نفر بودند که اکثریت آنها عربستانی هستند و قصد انجام چندین عملیات تروریستی را داشتند که از جمله این عملیات حمله به سفارت آمریکا در ریاض و برخی از ساختمان های مسکونی، و همچنین ترور نظامیان بود.

وزارت کشور عربستان فاش کرد که منهدم کردن این گروههای تروریستی در چندین مرحله انجام شده است و افراد دستگیر شده اقدام به جذب افراد از طریق وسایل ارتباط جمعی و همچنین جمع آوری پول برای انجام حملات خود می کردند. این گروهها همچنین با کمک گرفتن از یک زن سعی در فریب دادن یکی از فرماندهان امنیتی و سپس ترور او را داشتند که این تلاش آن ها ناکام ماند.

وزارت کشور عربستان توضیح داد که برجسته ترین این گروههای تروریستی خود را «سربازان بلاد الحرمین» نامیده است و به سازمان تروریستی داعش در خارج از کشور وابسته است. این گروه متشکل از ۱۵ نفر است که همگی آنها عربستانی هستند و در القصیم آموزش دیده اند و فعالیت های آن ها در زمینه مالی و قانونی بود و نام گروه خود را برای ایجاد نوعی حالت روانی انتخاب کرده اند.

سرلشکر منصور ترکی سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان گفت: «اکثر عملیاتی که این گروههای شش گانه برای آن برنامه ریزی کرده بودند وارد مراحل پیشرفته ای از جمله فراهم کردن مخفیگاهها، ایجاد پایگاههای آموزشی، ساخت مواد منفجره و انجام آزمایشهای زنده و آموزش تیراندازی شده بودند».

سرلشکر ترکی در خصوص حمله به سفارت آمریکا گفت که پس از دریافت تهدیدات «بسیار جدی» مبنی بر حمله به سفارت به وسیله عملیات انتحاری، مقامات امنیتی با سفارت آمریکا هماهنگی های لازم را انجام دادند. وی اشاره کرد که تصمیم به بستن سفارت آمریکا در ریاض و کنسولگری های آن در جده و ظهران در ماه مارس (فروردین) گذشته، با این اقدامات امنیتی در ارتباط بود.